my life is changing everyday


.
Titel uit ‘Dreams’ van de The Cranberries. Op 11 februari plaatste ik het origineel. Deze versie van ‘The woodgies‘ vind ik ook zo mooi, die eenvoud! De stemmen van de zusjes Hannah-Leah en Megan passen zo perfect bij elkaar.

Afbeelding van verhaalpin
Zoek
Mijn brei-MoJo ben ik ergens verloren. Want het ligt wat stil, mijn handwerken. Er zijn andere dingen die, met de elleboog werkend, zich op de voorgrond verdringen. Ook het voorjaar slaat me met moeheid om de oren. 

MoJo is een moderne term en letterlijk een combinatie van motivation en joy. Dus als je gemotiveerd bent en je doet wat je leuk vindt.


It is lykas it is. Het is zoals het is. Alleen voor een blog, waarvan de hoofdmoot toch wel bestaat uit ‘handwerken’ is dit wel een dingetje. 


Work in progress: Garen Regia Spring Fling Color 4 ply, naaldjes 2.25. 

Verwennerij
Jambers: ‘Overdag is ze docent geschiedenis maar ’s avonds bakt ze soezen!’ Zo bracht onze schoondochter een doos vol soezen naar Olpae! Afke bakte ze bruin tijdens een workshop. Nee, we snoepten er niet zo’n minihapje van, zoals we dat Janny en Robert altijd zien doen. We aten gewoon alle soezen op! Het was tè lekker om er maar een muizenhapje van te nemen.

Afbeelding van verhaalpin
Bananensoes (1), moorkop chocobol (2) en tijgersoes met Zwitserse room (3). Jan zijn ranking: 2-1-3, ik 3-1-2. Maar echt, alle drie zooooo lekker! Dat smaakt naar veul meer! A big shout-out to Afke!

Zingen
Ik zing al mijn mijn hele leven, eerst op de schommel, later bij het jongerencentrum alwaar ik gitaar leerde spelen. Op mijn 21ste bij een zanggroep. Daar zat ik 10 jaar bij. Toen klikte het repertoire niet meer met mijn interesse en sloot ik me aan bij een groepje met gitaren, bas, drum en fluit. Zingen en gitaar spelen. Heerlijk!


Er kwam een periode dat ik niet speelde. Maar begin 2019 sloot ik me aan bij het popkoor ‘VocaLinde‘ in ons dorp. Echt mijn ding! Meerstemmig zingen: ik vind het zoooo leuk!

VocaLinde
‘Zonlicht op het water, glinstert prachtig’, die regel komt uit de vertaling van John Denver’s ‘Sunshine on my schouders‘. uit 1971. Claudia de Breij maakte een vertaling. Dit deed ze voor het programma ‘De beste zangers’. 

Afbeelding van verhaalpin
Denver schreef het lied in de tijd van ‘late winter, vroege lente’. Op een koude, sombere en grijze dag. De sneeuw smolt en het was te koud. Het gevoel dat je weer naar buiten wilt en dat de zon weer gaat schijnen. Je herinnert je hoe soms alleen al de zon zelf je een goed gevoel kan geven. En met dat melancholische gemoed schreef Denver dit liedje. 

Afbeelding van verhaalpin
Dankzij onze dirigent Hinke Jelsma hebben wij dit liedje ook op ons repertoire. Maar Hinke vond ook de Engelse tekst zo mooi. Ze maakte een combi arrangement van zowel de Engelse als de Nederlandse tekst. Zo prachtig! 

Zo arrangeert ze vaak mooie popnummers zodat wij die in koorzetting kunnen zingen. Ik ben erg blij met het liedjesaanbod bij ons koor VocaLinde. Het is elke week weer een feestje om met elkaar te zingen.

Hinke op archieffoto hieronder.

Afbeelding van verhaalpin
Ook zo mooi gearrangeerd door Hinke: ‘Someone to you‘ van de uit Liverpool afkomstige Michael J. Nelson, met artiestennaam ‘Banners’. Een lekker ‘up-tempo’. Ik zou heel veel kunnen schrijven over de nummers die we zingen.


Echt, ons repertoire is zo veelzijdig en dat is ook echt de kracht van ons koor: de veelzijdigheid van de muziek, zingen waarbij gezelligheid voorop staat zonder het niveau uit het oog te verliezen. Last but not least onze dirigente! Ze staat al 34 jaar (!) voor ons koor.

Afbeelding van verhaalpin
Zaterdag 6 april geven we met het koor ‘Sjongersnocht’ een concert. Hier de info.

Onze zoon Wessel was jaren dirigent van een drumband. 

Afbeelding van verhaalpin
Hij wilde de band ook graag nummers laten spelen, waar geen bladmuziek voor was. Dus ging hij zelf aan de slag om nummers van bijv. Michael Jackson geschikt te maken voor de drumband. En zo arrangeerde hij zelf stukken. Ik weet dus van dichtbij, hoeveel tijd en energie er in het herschrijven van muziek zit. 

Sky
Sinds deze week zijn wij de oppasbaasjes van een Australian Shepherd pup. Twee dagen in de week is ze hier. Ze 
luistert al goed naar haar naam. Het is echt zo’n lieverdje. Een meisjes-puppy. 

Afbeelding van verhaalpin
De renovatie in huis maakt haar niets uit. Zie nu:



We hebben voor Sky een bench. Ze moet natuurlijk wel haar rust krijgen. Nu zoekt ze zelf ook wel dit plekje op. Handig. 

Afbeelding van verhaalpin
Natuurlijk is ze pup en weet nog niet dat de waterbak rechtop moet staan en het geen speelgoed is. Voortdurend gooit ze die om en gaat er dan mee spelen. Maar het meest spelen ze samen, Douwe en Sky. 

Afbeelding van verhaalpin
Zo leuk als beide honden voor je staan en je ‘ZIT’ zegt en de kleinste ook meteen, zo koddig, gaat zitten.

.
Duurzaam 
In de gemeente waar we wonen wordt met beleid het groen verzorgt. Het nieuwe rozenperk wordt bedekt met gekneusd stro. Dit houdt regenwater vast en voorkomt kiemend onkruid.


Dit is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Immers bij de aardbeien doen we dit al eeuwen. Daarom heten ze in het Engels ‘strawberrys’. Ik ben wel voor zulke duurzame uitprobeersels.

Slotgroet

Afbeelding van verhaalpin


Kalm an, be kind & take care!
Lieve groet uit Olpae!

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. zijvanhiernaastendaarnaast
    mrt 29, 2024 @ 10:30:02

    Wat een snoezige pup! Toen wij de pup kregen dachten we dat hij ook veel zou hebben aan de oudere hond…helaas. ze hebben elkaar geleerd ruzie te maken🫣

    Beantwoorden

  2. Marijke
    apr 01, 2024 @ 11:59:31

    Het is maar goed dat je meerdere hobby’s hebt. Geen zin in breien, dan heb je gelukkig het luisteren naar muziek en het zingen nog. En het wandelen met Douwe natuurlijk. Wat een lieve pup als logeetje. Altijd fijn om je stukjes te lezen. Ik hoop dat je Knitting Mojo gauw terug komt.

    Beantwoorden

Plaats een reactie