diagonale deken & roze roos

Een tijdje terug vertelde ik, dat ik met een plaid was begonnen.
Geïnspireerd op de Zeeuwse mee-brei-deken. De bedoeling was dat ik allerlei lapjes in reliëf patroon zou breien. Maar ik ben gestrand bij lapje vier.
Op 1 of andere manier wilde het niet. Het uitvogelen van de patroontjes lukt gewoon niet zo goed. Mis-tellen, niet uitkomen, toch patroon niet mooi vinden en ga zo maar door. Ook het breien op zich. Opletten geblazen. Nee, niets voor nu.
Omdat ik toch wel een plaid wil breien, tenslotte heb ik genoeg garen liggen, ben ik nu begonnen op de manier hoe ik ook de sokken-garen-deken heb gebreid.
Bevalt prima! Simpel en niet saai! Voor nu helemaal goed!
2015-06-17 12.24.14Hieronder een foto van de sokken-garen-deken:
2015-06-17 12.25.52Achterhuis zijn de eerste knoppen van de klimroos uitgekomen en er zullen nog velen volgen, als ik dat zo zie. Wat is de kleur van deze roos toch mooi! Zo roze! Blijkbaar ben ik niet de enige die deze kleur zo mooi vind: het is een gezoem rond de roos van bijen, ze willen elke bloem even van binnen bekijken!
2015-06-17 12.19.352015-06-17 12.19.462015-06-17 12.20.49

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. jesse
    Jun 17, 2015 @ 12:17:39

    Mooi die sokkendeken…en ja soms heb je gewoon zin in een heel eenvoudig patroon…lekker voor de zomerdagen. Prachtige rozen…hier staan ze ook volop in bloei, maar dan in roomkleur…
    groetjes, jesse

    Beantwoorden

Geef een reactie

