zomers

De temperatuur in Nederland is echt wel zomers te noemen! Bijna negenentwintig graden hier in Fryslan. Het is drukkend warm. Gewoon je doen en laten maar wat aanpassen, als dat kan tenminste…
Alhoewel ik nog gewoon stage loop, dus gewoon naar mijn ‘werk’ ga heeft mijn studie een zomerstop.
Dus wel extra vrije tijd!
Tijd om even wat andere dingen op te pakken. Eigenlijk had ik in het zin om achter* de naaimachine te kruipen en fleurige stofjes om te zetten in grappige projecttasjes.
Maar nee, met deze temperatuur misschien niet zo’n best plan. Laat ik het vandaag maar houden op een goed boek afgewisseld met een breiwerkje.

Het sokkenpatroon wat ik gebruikt zag ik op Ravelry voorbij komen. Ik doe het net weer wat anders, geloof ik. Ik brei om de vier steken de vijfde niet. Wel doe ik daar drie lusjes omheen. Dus ik brei die steken pas om de vierde toer. Die toer brei ik gewoon alle steken. Waarna ik de toer erna weer lusjes om de steken doe. Ik heb iets meer steken opgezet (65 in plaats van 60) omdat ik dacht dat door die ‘niet gebreide steken’ de sok iets te strak zou worden. Nu valt dat mee, zie ik wel.

Ik gebruik Opal Wetterleuchten garen. Naald 2.5 mm.

Breit lekker weg, ook met warm weer! Gewoon je niet te druk maken…

* Volgens Jan-lief zit ik vóór de naaimachine en niet er-áchter.
Maar hoe zit het dan met de laptop, zit je vóór de laptop of erachter…Tja ’t is maar hoe je het bekijkt…

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Martine
    Jul 09, 2017 @ 12:37:39

    De naaimachine staat vóór jou, dus jij zit achter de naaimachine 😉 (althans, zo zie ik het 🙂 )
    En hier in Vlaanderen zeggen we : “hij zit op de computer” maar dat is ook niet letterlijk op te vatten 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

