wintermarkt

Vanmiddag zijn Piet en ik naar Burgum geweest, naar de Winter Handwerkmarkt. In het buurtcentrum van Burgum waren allerlei kramen met vilt, wol, weven, quilten, spinnen en breien.Vanmorgen bij de koffie las ik de nieuwe Landleven, en laat daar nu een klein artikeltje instaan over deze handwerkmarkt. Aangezien we toch naar Leeuwarden zouden, een bezoekje brengen bij zoon en schoondochter, zijn we via Burgum gereden. Nou het was het omrijden wel waard. Super leuk!
DSC05418

Foto: baby-alpacawol, superzacht!
Zo’n 20 stands met allerlei leuk spul! Overal ook vilt-schilderijen. Zo mooi! Waarschijnlijk afkomstig van Atelier Ymswol.
schilderij
Dit schilderij (onder) vond ik ook prachtig, heb geen idee door wie gemaakt, maar zo mooi! En zo was er zo veel moois te zien.
DSC05424

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. lupineke
    jan 13, 2013 @ 18:52:47

    Prachtig schilderijen, om eindeloos naar te kijken! Complimenten aan de makers! En wat heerlijk dat je dit met ons deelt!

    Beantwoorden

  2. Jonneke
    jan 13, 2013 @ 20:25:58

    Oog, dat schilderij op de middelste foto! Prachtig! Wat een mooie kleuren en een mooie compositie. Daar kan ik uren naar kijken!
    Wat knap om zoiets moois te kunnen maken!
    Groetjes, Jonneke

    Beantwoorden

  3. Willemien
    jan 13, 2013 @ 20:41:03

    Ja, het was een leuke markt. Ik was er om 11 uur al. Het was er direct behoorlijk druk. Ik had een spinnewiel gekocht en dat heb ik opgehaald. Vond wel dat er erg veel trappen en afstapjes waren in het gebouw. Niet zo gemakkelijk.
    Er was van alles te doen en te bekijken en je kon je geld er wel kwijt… Zo veel moois en dat allemaal in Fryslân. Groeten van Willemien.

    Beantwoorden

  4. hannahsknits
    jan 14, 2013 @ 10:13:16

    Wat leuk Froukje, dat je daar geweest bent!

    Beantwoorden

  5. Pauline
    jan 14, 2013 @ 15:02:06

    Wat leuk dat je de markt bezocht hebt. Het wolschilderij dat je toont is gemaakt door Ymkje Koudstaal, het werk dat je eronder laat zien is ook door haar gemaakt, het is een voorbeeld van wat er in het viltcafé gemaakt wordt. Het viltcafé is een cursus waar je allerlei technieken van wolvervilten leert.

    Beantwoorden

  6. reina
    jan 18, 2013 @ 14:25:26

    Froukje, zou je eind van dit jaar, als die markt weer wordt gehouden, voor de niet-Friezen even een aankondiging kunnen doen. Wij lezen geen Frieze bladen en DvhN negeert nogal eens de net over de grens Frieze evenementen, Balen! Misschien een linkje naar het wijde web? Alvast bedankt, ik rijd nl.alleen als de wegen schoon zijn, dus valt er ’s winters wel eens wat af.

    Beantwoorden

  7. Ym Koudstaal
    jan 18, 2015 @ 13:03:23

    Ha Froukje, fijn dat je mijn schilderijen zo mooi vindt!
    lieve groet, Ym Koudstaal (www.ymswolatelier.nl)

    Beantwoorden

Plaats een reactie