sokken breien

Het is zo leuk om te doen, sokken breien. De mogelijkheden zijn eindeloos. Van teen naar boord of van boord naar teen. Hakken in alle soorten en maten. Wolletjes in spikkels, strepen of tweed. Twee sokken tegelijkertijd breien of één op vijf korte pennetjes.

Echt, ik kan nog zoveel leren en daardoor is er ook nog zoveel uitdaging voor mij in het sokken breien.

Deze keer brei ik met Regia Classic Stars Color.

Ik brei ze top-cuff-down of van boord-naar-beneden.
Met een Hollandse hiel.
Naaldjes 2.25 mm Knitpro Zing.
Deze naaldjes zijn de Rolls Royce onder de breinaalden en ik word echt niet door Knitpro gesponsord hoor.

Zo ziet het er dan uit op een zomerse avond: sapje, boekje en breiwerkje. Heerlijk!
Vanuit een ander perspectief:

Meestal liggen de beestjes bij mij in de buurt.
Wat een ‘gezellig-geit’ zo. En ja, daar is hij weer, de buurtgeit! 😉

Anyhow, ik brei er weer een reliëfpatroontje in, altijd leuk. En omdat het patroontje steeds herhaald na zes toeren, brei je van streepje, naar streepje.

Guusje houdt, vanaf de vensterbank, de boel graag in de gaten. Ze neemt haar taak als neighbourhood watch zeer serieus. Goed zo poes!

Take care en kalm an!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Jan
    jun 29, 2020 @ 18:29:18

    Nooit te oud om te leren!!! Goed bezig

    Beantwoorden

  2. Herma
    jun 30, 2020 @ 03:01:14

    Mooie patroon! En de komende dagen weer binnen breien, ach is ook gezellig

    Beantwoorden

  3. Marijke
    jun 30, 2020 @ 06:44:40

    Ja, sokken breien, heerlijk. Ik krijg er ook nooit genoeg van. Een leuk patroontje weer. Zet je het ook over de voet voort? Ik volg het op de voet 😉

    Beantwoorden

  4. anja
    jun 30, 2020 @ 17:19:21

    Sokken breien, zalig! Ik brei ze altijd op een rondbreinaald, bij voorkeur 2 tegelijk, van teen naar boord. Kun je uitleggen wat er zo fijn is aan de Zing naalden? Ik lees er vaker lovende woorden over, maar wat maakt ze de RR? De gladheid van de naalden, het lichtgewicht aluminium, of nog iets anders?
    Heerlijk, die beestenboel, ook als je nu weer binnen bij ze zit te breien.

    Beantwoorden

  5. Hilly Nicolay
    jul 03, 2020 @ 11:51:40

    Dag Froukje,

    Sokken breien wil ik ook nog eens leren.
    Leuk de poes, lijkt op die van ons:)

    Ik heb jou een email gestuurd met een vraag.

    Hilly

    Beantwoorden

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: