hond


2014 was nog maar net begonnen toen (buur-)Jan en ik een relatie kregen. Sinds die tijd heb ik een band opgebouwd met zijn hond Chiqo.
Al snel haalde ik Chiqo op van no. 5, waar hij toen nog woonde en liep dagelijks met hem in het rond. Eerst alleen aan de lijn. Ik was er namelijk niet zeker van of Chiqo wel bij me zou blijven wanneer ik hem los zou laten. Na enige tijd durfde ik dat wel.

In het begin van onze relatie was er toch nog wel een beetje angst van mijn kant. Voordat Chiqo in mijn leven kwam was ik namelijk erg bang voor honden. Ooit ontstaan nadat ik, als klein meisje, besprongen was door een boxer waarbij ik viel en de krassen van de poten op mijn rug had staan. Die hond was iets te over-enthousiast, maar dat besefde ik toen natuurlijk niet.
Ik kreeg vertrouwen in Chiqo, leerde hem goed kennen en begreep steeds meer de honden-taal.

Toen zijn mandje, op eerste kerstdag 2014, op no. 9 kwam staan, was het vertrouwen compleet.
Maar desondanks gaan de alarmbellen nog steeds af wanneer ik, een mij onbekende, grote hond zie. Vooral als die hond dan ook nog op ons af komt stormen. Nee, daar wordt ik niet blij van.
Chiqo heeft geen last van andere honden, gelukkig. Hij begroet zijn soortgenoten met een kwispelstaart!

Geef een reactie

