beginnetje

Onlangs zag ik zo’n mooi patroon langs komen via Knitty.com. Dit is een Engels breimagazine op internet.
Sokkenpatroon ‘Slow Fade’ van Kate Atherley.
Voor mij een echte uitdaging. Ik ben namelijk niet toegerust met een talenknobbel. Vandaar dat ik normaal gesproken mijn keus laat vallen op Nederlandse patronen.
Maar bij dit patroon zit een uitgebreid breischema dus ben ik er toch aan begonnen.
En ik moet zeggen, tot nu toe lukt het me aardig.
Sokkenwol van Online supersocke 100, diep paars op naalden 2.5.
De draaiing in de sok doe je door de kabeltechniek toe te passen. Doordat je deze techniek gebruikt moet je wel meer steken opzetten.
Ik gokte op 69 steken, normaal brei ik sokken met 60 steken.


Het is een prachtige dag. Alhoewel hier de zon achter de wolken blijft is de temperatuur zo lekker dat ik met breiwerk, thee én Jiskepoes naar buiten ben gegaan. De thee, momenteel mijn favoriet:

Munt en kaneel van de Lidl.
Jiske scharrelde maar om mij heen terwijl ik de foto’s maakte voor dit blogje.
Hier Jiske als volleerd modelpoes ;)!

Fijn weekend verder!

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Olena Trompert
    Okt 16, 2017 @ 08:55:11

    Hele leuke sokken, veel succes daarmee! En bedankt voor thee tip

    Beantwoorden

  2. Trackback: sok-update | froukje's weblog

Geef een reactie

