a rainy backyard


Afgelopen dagen leek het wel herfst. Deed me denken aan een filmpje wat zoonlief Wessel al eens maakt. Een sfeer-beeldje van de tuin.
Nog steeds staat de poes in de tuin. Alsof ze door de zon is beschenen en toen in versteende stand achtergelaten is.
 :
Even zeuren, sorry:
Mijn studie slokt veel tijd op, ik kan wel zeggen praktisch alle tijd. Alhoewel het benoemd wordt als zijnde een deeltijdstudie-HBO ben ik er dus méér dan full-tijd mee bezig. Ik moet erg wennen aan het jargon wat gebruikt wordt bij de leeruitkomsten en omschreven competenties.
Het Nederlandse dictee van Kees van Kooten uit 2013 is er niets bij.
Het vervelende is nog wel, dat ik ditzelfde jargon dien te gebruiken in mijn eigen verslagleggingen. Naast uren studeren ook uren typen en je hoofd breken om je eigen leerproces zichtbaar en in het juiste vakjargon te gieten.
Het eeuwige gereflecteer op mezelf. Intervisies om juist samen met anderen weer te reflecteren op elkaar.
Ontwikkelen maar wel in strak omlijnde kaders. Alles moet en zal inzichtelijk zijn. Ik ben er wel een beetje klaar mee.
Vervelende is dat ik nog geen vakantie heb, maar juist nog enorm veel moet studeren en ik met mijn verslaglegging  óók nog niet klaar ben.
Pff…voor vandaag even wel. Dag studie, dag laptop, tot morgen!

 :

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ria
    Jun 08, 2017 @ 16:31:40

    Froukje,
    Geeft niet hoor, dat gezeur, hoort erbij, schrijf en brei het maar lekker van je af.
    groet, ria…

    Beantwoorden

  2. Marijke
    Jun 11, 2017 @ 07:09:06

    Letterlijk en figuurlijk een verfrissende blogpost. De zon schijnt (gelukkig) niet altijd. We hebben ook regen nodig. En we zijn zelf ook niet altijd zonnig. Zo werkt het gewoon. Goed om dat ook eens op een blog te zien.

    Beantwoorden

Geef een reactie

