moederdag

Moederdag is een traditie die al in Nederland is sinds 1925. In Engeland vieren ze deze dag al sinds 1644! Overal in de wereld wordt Moederdag gevierd maar niet in elk land op dezelfde zondag.
Dit is de eerste Moederdag zonder onze moeder. Afgelopen januari is ze overleden. Hier één van haar laatste foto’s. Door de spierziekte die ze had, kon ze niet veel meer. Toch was ze altijd enthousiast en vol belangstelling naar haar omgeving toe. Genietend van wat nog wél kon. Zo bijzonder.
 : Toen ik zelf moeder werd zei mijn moeder mij, dat ik vooral niet langs hoefde te komen op Moederdag. Immers nu was ik zelf moeder en zou ik zelf verwend worden.
Ik kon het nooit laten om haar toch een bloemetje te brengen. Het idee dat het niet een ‘verplichting’ was maakte het juist zo fijn om toch even langs te gaan.
Ik zal hetzelfde zeggen tegen mijn dochter, mocht ze ooit moeder worden.
Het voelt een beetje raar vandaag.  Een mix van mooie herinneringen vermengt met verdriet.

 

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lize
    Mei 14, 2017 @ 07:51:12

    Ik begrijp dat dat dubbel voelt maar probeer toch maar te genieten van deze dag.

    Beantwoorden

  2. Anneke
    Mei 14, 2017 @ 08:21:52

    Beantwoorden

  3. joke Steennis
    Mei 14, 2017 @ 10:14:19

    Heel veel Sterkte!

    Beantwoorden

Geef een reactie

