verandering vs vertrouwde

Ik kan mezelf wel scharen onder het mild-conservatisme. Even uitleggen: ik ben niet zo dol op veranderingen in doen en laten. Uiteindelijk ga ik wel overstag hoor, maar het duurt bij mij gewoon wat langer. Zo ben ik enthousiast begonnen met sokken breien op een kleine rondbreinaald. Dat is even wennen, maar het wíl wel.
 :
En toch…ik heb mijn breiwerkje weer over gezet op de mijn vertrouwde kleine sokkennaaldjes welke ik sinds tweeduizendnegen gebruik.
 :
Daarvoor breide ik de sokken op vier lange naalden. Toen breide ik nog niet continentaals. Zo heeft het bij mij ook wel een jaar geduurd dat ik continentaals (draad over linker wijsvinger) ging breien in plaats van de mij vertrouwde Engelse manier (draad over rechter wijsvinger). Uiteindelijk is het ergonomisch beter om continentaals te breien vanwege de kleinere kans op een brei-arm.
 : Steeds weer proberen, om daarna toch weer de op de oude manier verder te gaan. Hup, toch weer die lange naalden in mijn project, zie foto uit 2009. Tot ik er uiteindelijk toch wel aan wen, die verandering: Sokken continentaals op de kleine sokkennaaldjes. Nu weet ik niet beter meer.
En…wie weet brei ik volgend jaar wel niets anders meer dan mijn sokken op de kleine rondbreinaad, ik sluit het niet uit.
Zo ging het me ook met mijn laptop. De oude laptop met windows 7 was echt aan vervanging toe: traag en viel om de haveklap uit. In september een nieuwe laptop aangeschaft met windows 10. Ik moest zo wennen aan dat ding dat ik voortdurend teruggreep naar mijn oude laptop , alle frustraties voor lief nemend. Langzamerhand werden de momenten op de nieuwe laptop langer en nu ben ik dan echt ‘over’ op windows 10. Het gaat mij zelfs zo dat ik de mijn vertrouwde achtergrond ook weer op de nieuwe laptop heb gezet. Al jaren een foto van de zonnebloem die Wessel ooit eens maakte.
 :
Ik ga voor het vertrouwde in plaats van een frisse nieuwe achtergrond. En zelfs mijn telefoon: hetzelfde verhaal: alweer het vierde jaar met dezelfde vertrouwde achtergrondfoto.
 :
De wereld veranderd al snel genoeg, laat mij me nou maar vasthouden aan een paar kleine vertrouwde dingen.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. joke Steennis
    Mrt 25, 2017 @ 10:37:54

    Froukje, ik ben het met jou eens! Alle nieuwe veranderingen zijn geen verbeteringen! Lekker doen zoals je zelf het beste vindt! Lieve groetjes van mij

    Beantwoorden

  2. Martine
    Mrt 27, 2017 @ 20:24:25

    Helemaal herkenbaar! 🙂

    Beantwoorden

  3. Giba
    Apr 11, 2017 @ 17:17:26

    Froukje, ik ben een breibeginneling en ben op zoek naar een breipatroon voor korte rondbreinaald voor sokken maat 39. Zou u me kunnen helpen hiermee? Alvast bedankt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

