vestje

In februari had ik het al eens genoemd: ik ben met een babyvestje bezig. Na heel wat opstart problemen en vaak, heel vaak uithalen nu toch een GOED beginnetje. Het patroon waar ik eerst mijn zinnen op had gezet kwam niet goed uit in de praktijk. De reden dat de maten totaal niet klopten in mijn project heb ik niet kunnen achterhalen. Ik heb op Ravelry een nieuw patroontje gevonden.
Lang leve Ravelry*!
‘Garter yoke baby cardi’ zo heet het patroon. Het is top-down (van boven naar beneden) gebreid. Mijn eerste top-down breisel.
 :
Hoe simpel en makkelijk het patroon ook beschreven is, toch ging ik verschillende malen de mist in. Lezen is moeilijk als je zelf al een idee dénkt te hebben van het patroon. Je leest wat je wilt lezen, echt!
Gisteren voor de zevenentachtigste keer (bij benadering…) het vestje uitgehaald. Maar: Nu komt het goed!
Mezelf beloofd vanaf nu onbevooroordeeld het patroon volg!
Ik heb nog steeds plezier om met dit breiwerkje bezig te zijn hoor. Het deert me niet om werkjes uit te moeten halen. Ik leer ervan en geniet van het proces. Bovendien is het mij niet te doen om een project snel af te hebben. Wat dat betreft heb ik wel veel meer geduld dan toen ik pakweg twintig jaar was.
Hier een foto van het schoudernaadje. Vind het zo leuk om een vestje zo te breien, geen naadjes te sluiten, gewoon al breiend ontstaat het hele vestje. Wordt vervolgt. Het lytse jonkje (kleine jongetje) waarvoor ik dit vestje brei is van de week geboren. Een prachtig kereltje! Welkom op de wereld Moos!

Met de zon erbij is het echt lenteweer. Alles komt weer tot leven! Zie hier: op de kop in het stuifmeel!
 :
* Ravelry is een online community waar van alles op haak en breigebied te vinden is. Je kan het een klein beetje vergelijken met Facebook, alleen Ravelry heeft meer handigheidjes. Je hebt net als op Facebook vriendjes & onderlinge groepjes, maar daar naast ook toegang tot heel veel patronen. Je heb een eigen stukje waar je je eigen breiprojecten op bij kan houden. Je kan er oneindig snuffelen om inspiratie op te doen. Echt een walhalla voor de brei en haakliefhebbers onder ons.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lize
    Mrt 10, 2017 @ 10:47:23

    Ravelry is geweldig he 🙂
    Uithalen is jammer maar als het daardoor beter of mooier wordt, vind ik het geen probleem om een aantal keer terug opnieuw te beginnen.

    Beantwoorden

  2. Martine
    Mrt 12, 2017 @ 16:31:37

    Zo herkenbaar! Patronen volgen is ook niet mijn beste kant, ik denk altijd “hmm, ik kan het beter” 😀

    Beantwoorden

  3. Tijm
    Mrt 15, 2017 @ 06:31:02

    Wat een doorzetter ben je.
    Prachtig voor Moos!

    Beantwoorden

Geef een reactie

