lente

Vandaag is de metrologische lente begonnen. Fijn! Ik hou wel van ’t voorjaar. Vogels die weer volop kwetteren en fluiten. Wanneer ik er met hond Chiqo op uit ga hoor ik allerlei vogels door elkaar. Prachtig! Meesjes, merels en soms de roffel van de specht. Maar niet alleen de vogels laten zich meer zien (en horen): van de week zat er een prachtig eekhoorntje op het bospad. Zo’n mooi klein bruin beestje. Nee, ik heb er geen foto van kunnen maken.
Ik word altijd blij van het onverwachte spotten van beestjes in het wild.
Zo stonden er, in het Scheenebos, zeven (!) reeën naar mij te kijken en ik, uiteraard, naar hen.
Om een beetje het begin van de lente te vieren plaats ik gewoon een plaatje van hét symbool van de lente voor mij: een lammetje.
.:

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. heida jan
    Mrt 01, 2017 @ 20:17:22

    zo is het precies froukje

    Beantwoorden

  2. Marijke
    Mrt 03, 2017 @ 08:06:52

    Heerlijk, hè, dat prille begin van de lente. Geniet er maar van in de vrije uurtjes die je hebt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

