berekeningen

Dat zou ik nog wel eens willen, een cursus proeflapjes breien. Klinkt simpel. Toch worstel ik regelmatig met mijn breiwerk om de juiste maten te krijgen. Nu ook weer. Keurig een proeflapje gemaakt, klopte goed. Ik begon enthousiast te breien, meetlint in de buurt. De mouw klopte precies, lengte & breedte. Vervolgens het aantal steken gemeerderd voor het achterpandje. maar na zo’n 4 cm breien kom ik er achter dat nu de breedte veel te breed word. Hmmm…. Mijn eerste idee was om dit stukje af te halen en veel minder steken weer op te zetten, maar ja, dan klopt het voorpandje ook niet. Bovendien zal ik dan een wiskundige berekening moeten maken, wil ik alle maten kloppend krijgen in mijn breiwerkje. Dus heb ik nu maar besloten om het hele vestje uit te halen en een ander patroon te zoeken. Wordt vervolgd.
 :

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. heida jan
    Feb 22, 2017 @ 19:56:08

    ik snap er toch niets van

    Beantwoorden

  2. Anita
    Feb 23, 2017 @ 09:35:47

    Pffffff ik ken dat gevoel!

    Beantwoorden

  3. Lize
    Feb 23, 2017 @ 10:12:12

    Zo’n les proeflapjes breien en berekenen enzo wil ik ook wel eens volgen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

