snoepgoed

Lopend over de vloer van de handwerkbeurs in Zwolle is het alsof je je in een enorme snoepwinkel begeeft. Al die kleuren, prachtig! Een inspirerende beurs. Naast de prachtige wolletjes is er op de handwerkbeurs ook aandacht voor borduren, quilten en het verwerken van vilt.
 :
Ik heb een brede belangstelling en vind het dan ook heerlijk te struinen langs de kramen met quiltlapjes, borduurgaren, viltpakketjes en kraaltjes. Veel (te veel) handwerktechnieken vind ik leuk. Borduren bijvoorbeeld. Ik heb die belangstelling van mijn moeder mee gekregen. Zij had ook zo’n brede belangstelling. Ik merk dat wanneer ik het druk heb met dagelijkse dingen, ik wel makkelijker grijp naar een brei- of haakwerkje.
Toch staat borduren ook hoog op mijn lijstje, wanneer ik tijd heb. Fout… je moet er gewoon tijd voor maken.
Tijd hebben we allemaal, maar hoe we die gebruiken is onze eigen keus.
Dit is misschien wel iets te kort door de bocht. We hebben allemaal dingen die nu eenmaal gedaan moeten worden. Ofwel dingen op ons pad die ook tijd vergen. Voor mij is dat momenteel de studie met daaraan gekoppelde stage, een behoorlijke tijdsinvestering. Een nuttige tijdsbesteding, dat dan weer wel.
Toen mijn moeder stopte met het werken in hun onderneming, kocht ze een groot borduurpakket en heeft dat toen gemaakt. Eindelijk had ze daar de tijd voor! Daarnaast ging ze quilten, deze handwerktechniek is ook erg tijdrovend. Ze gunde zichzelf, na haar werkzame leven, de tijd voor deze projecten. Eerder had ze daar niet echt veel tijd voor. M’n moeder heeft wel haar hele leven gebreid. Zoals ik al vertelde, een breiwerkje pak je in een klein momentje van rust zo op.
Ach, de tijd dat ik in alle rust kan gaan zitten borduren komt ook wel weer.
 :
Anyway: De beurs: Het blijft mooi om langs al die kramen te lopen. Hier en daar even met bekenden praten en Ooh’s en Aah’s te delen met medebezoeksters.
Op de beurs stond zelfs een grijpmachine, zo’n kermis-ding. Dit voor alle gokgrage en wolminnende bezoekers. Geweldig toch!
 :
Ik kwam thuis met een kleine, maar mooie buit. Twee bolletjes voor een babyvestje, één bolletje voor een paar sokken voor m’n schoonvader en een boek. Geen handwerkboek, nee een leesboek over een roadtrip. Want och, ik houd ook zo van lezen!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. joke Steennis
    Feb 11, 2017 @ 17:33:38

    Leuk dat je geweest bent Froukje! Lijkt mij ook leuk maar bang dat t er te druk voor mij is! Nu kan ik met jouw verhaal ff n beetje meegenieten! Groetjes Joke

    Beantwoorden

  2. Lize
    Feb 12, 2017 @ 07:18:24

    Zalig he rondlopen in zo’n een grote snoepwinkel 🙂
    Jij hebt een zuinige buit mee, mij zou het niet lukken om zo weinig mee te brengen.

    Beantwoorden

  3. Daan
    Feb 12, 2017 @ 13:49:01

    Wat leuk! Ik zelf heel erg fan van haken en haal hier altijd mijn gratis haakpatronen http://www.haakpatronen.net misschien ook wel iets voor jou

    Beantwoorden

  4. Marijke
    Feb 14, 2017 @ 17:32:19

    Jammer dat we elkaar niet tegen gekomen zijn. En grappig dat je weer heel andere dingen hebt gezien dan ik. Die grijpmachine heb ik gemist.

    Beantwoorden

  5. Martine
    Feb 17, 2017 @ 20:18:56

    ohhh, zwijmel zwijmel!

    Beantwoorden

Geef een reactie

