sokken-rond-brei-naaldje

Via Wereldwol zag ik onlangs een filmpje over sokkenrondbreinaaldjes. Het wekte mijn interesse.
Ik brei mijn sokken altijd met vijf naaldjes, het liefst van 15 cm lang kort. Zo’n klein rondbreinaaldje leek mij eigenlijk ook wel wat. Dus ik bestelde bij Marieke een Addi rondbreinaaldje van 25 cm en met twee verschillende uit-eindjes, één van  7 cm en één van 5 cm. Vervolgens een bolletje Botter IJsselmuiden uit m’n stash opgediept en een sok opgezet.

Ik moet zeggen, het is even wennen maar het breit echt wel lekker. Je hoeft niet steeds van naaldje je wisselen: je kunt gewoon door breien. Beetje schuiven met de steken, dat wel. Ik denk dat het me wel gaat bevallen, deze manier van sokken breien. Bij de hiel zet ik de steken die ik dan niet brei op een hulpnaaldje, ik neem aan dat dat de juiste manier is. En de teen? Ik denk dat ik het werkje dan toch even over zet op mijn kleine sokkennaaldjes.

Vanmorgen was de wereld wat witter als normaal. Hond Chiqo vind alles best, met zijn bontjasje aan heeft hij het nooit koud.

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lize
    Jan 08, 2017 @ 06:52:42

    Dat wil ik ook wel eens proberen, sokken breien op een korte rondbreinaald.

    Beantwoorden

  2. ria
    Feb 22, 2017 @ 06:23:06

    Wat breit dat super met zo’n klein sokkennaaldje!
    Nadat ik het bij jou hier gezien had heb ik ook eentje aangeschaft, nu nog even uitzoeken hoe ik de hiel ga breien.
    groet, ria…..

    Beantwoorden

Geef een reactie

