tweeduizendzestien

Een terugblik op mijn jaar op handwerkgebied:
een trui, sokkengarendeken, gehaakte deken, popje, poes mies, mofjes, poppendekentje, polswarmers, twee shawls, negen paar sokken.
Nee, mijn handen hebben niet stil op m’n schoot gelegen. Het leukste project wat ik maakte dit jaar vind ik toch wel poes mies!
Ik heb ook nog veel ufo (unfinished objects) hoor. Maar dat vind ik niet erg. Meestal wel zo’n 9 wip’s (work in progress)

Ja, wat kan ik verder melden over tweeduizendzestien?
Een jaar met hoogtepunten: De vele wandelingen die we maakten met de hond. Mijn kinderen die samen op ’t podium stonden. Het concert wat we bijwoonden van Danny Vera. Vele motorritjes.
Er is van mij een interview geplaatst op internet (Samen Sterk Zonder Stigma) waarop ik via facebook superveel mooie reacties heb gehad. Jan en ik hebben mooie reizen gemaakt. Portugal, Noorwegen en een rondreis op de motor door Europa.
Eind vorig jaar schreef ik nog dat waar deuren dichtgaan er ook wel weer deuren zullen openen. En zo is het ook. Ik ben in september begonnen met een opleiding aan de Hanzehogeschool en in dat kader loop ik stage op de afdeling psychiatrie in het ziekenhuis van Meppel. De studie is pittig maar ontzettend boeiend.
Natuurlijk is ook dit jaar niet uitsluitend gevuld met prachtige momenten. De gezondheid van mijn moeder gaat verder achteruit. Vorig jaar kwam de diagnose dat ze een spierziekte heeft. Dit jaar is ze daardoor regelmatig gevallen. Meestal kwam ze daar zonder kleerscheuren vanaf en soms kwamen er hechtingen aan te pas. Een wonder dat ze geen botten heeft gebroken. Inmiddels zijn er veel spieren verdwenen en is m’n moeder volledig afhankelijk van volledige zorg.
Met mijzelf gaat het goed, maar ik heb wel mijn mindere momenten, dat zal ook wel zo blijven. Onze hond Chiqo is ziek geweest, gelukkig weer helemaal hersteld. Maar bij een beestje van 12 jaar maak je je meteen toch wat extra zorgen. Toch kan ik zeggen dan dat Tweeduizendzestien een jaar was met veel mooie momenten en een nieuw begin.

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Angela
    Dec 31, 2016 @ 16:54:28

    De beste wensen voor 2017 toegewenst!

    Beantwoorden

Geef een reactie

