beginnetje

De dagen vliegen voorbij. Zo is het nog maandag en floep… is al weer vrijdag! Hoogste tijd voor een blogje!
Van het mooie garen (merino/possum) wat ik van mijn zus kreeg ga ik een shawl breien. Aanvankelijk had ik een mooi patroon uitgezocht met een ajoursteek. Leek op papier echt wel te doen, de praktijk wees het tegendeel uit. Elke keer maakte ik foutjes zodat van een mooi ruitje wat zou moeten ontstaan niets te zien was. Na de zoveelste keer het werkje te hebben uitgehaald heb ik het mezelf makkelijk gemaakt en mijn eigen patroon verzonnen. Tricot gemixt met gaatjes.

Ondertussen ben ik ook nog begonnen met de Wintertreeskal 2017 van Puk Vossen. Bij een KAL (knit along-samen breien) is het de bedoeling dat je tegelijkertijd met het zelfde project bezig bent. Ik heb wel vaker meegedaan met KAL’s en ook wel met  een Crochet Along. Afgelopen zonder breide ik de Zomertrees van Puk Vossen en afgelopen voorjaar deed ik mee met de Samenhaakdeken van Joke ter Veldhuis.
Foto’s van mijn Trees volgen nog.
Afgelopen weekend was het prachtig mooi winters weer dat we hond Chiqo hebben meegenomen naar Havelte voor een frisse wandeling. Het leverde mooie plaatjes op. Bijzonder dat ons pad werd gekruist door een schaapskudde! Een prachtig gezicht hoe enthousiast de honden van de herder zijn en precies doen wat hij zegt.

Geef een reactie

