work in progress

De trui voor Jan ligt inmiddels op zolder. Onder natte badhanddoeken om de trui te persen. Voorheen maakte ik een trui met verschillende panden en zette ik de trui na het persen in elkaar. Nu breide ik de trui in één keer dus ligt er boven een kant en klare trui onder de natte lappen. Jan zal hem nog showen voor een foto hoor. Het is een echte grove dikke wintertrui geworden.
Tijd om m’n omslagdoek weer op te pakken. Van drops alpaca. Zoo zacht! Ik was er vorig jaar al mee begonnen, eigenlijk wil ik er ook nog een bolletje zwart in verwerken zodat de sjaal beter bij mijn winterjas past.

De eerste toeren zijn lange toeren, ik begon met 363 steken op m’n naald.
Mijn opleiding: De eerste periode, het eerste periode zit er op. Dat betekende dat deze week tentamenweek heette. Spannend. Ik hoop op voldoendes, natuurlijk! Ik wacht maar rustig af. Op zich ging het tentamen goed, vond ik, maar toen ik vervolgens mijn antwoorden vergeleek met die van mijn klasgenoten werden we allemaal iets zorgelijker. Al wat we zagen was dat we wel heel veel verschillende antwoorden hadden gegeven. Terwijl we echt hetzelfde tentamen hadden gemaakt.

De temperatuur is inmiddels gezakt naar ‘winterjas-temperatuur’.

Geef een reactie

