log cabin

Mijn laatste deken haakte ik dit voorjaar. Logisch dat het weer begon te kriebelen. Kriebelen om opnieuw een deken te maken. Dekens breien of haken is leuk om te doen. Makkelijk ook want het hoeft niet te voldoen aan een pasvorm of zo. Gewoon genoeg garen en gaan…

Ik gebruik Zeeman Royal, fijn garen om een plaid mee te maken.
Van de zeven dekentjes en dekens zijn er 6 gehaakt en maar 1 gebreid. Voorkeur ging dus naar breien. Op internet kwam ik een filmpje tegen van Staci uit Taxas, Verypink. Zij legt heel vriendelijke uit hoe je een Log Cabin kleed kunt maken. Log Cabin is een techniek vanuit het Quilten. Maar je kan deze techniek ook prima gebruiken bij ’t breien.
Staci gebruikt bij elke nieuwe streep een andere kleur.
Ik gebruik dezelfde kleur 2x. Hier het voorbeeld van Staci:

Hier mijn ‘making of block one’:



En hier bezig met de laatste streep:

Ik zal nog heel wat blokken breien, met steeds andere kleurcombinaties. Een groot project want ik zou hem zo groot willen maken de deken over mijn bed past.
Tijdens de wandelingen met onze hond merk je dat de herfst in aantocht is.

In de winkel liggen zelfs de pepernoten alweer in het schap. En daar heb ik geen problemen mee…

Geef een reactie

