deken

De samen-haak deken, de CAL (crochet-along van de Lossen & Vasten-facebook-groep) is af. Ik heb de deken niet precies volgens patroon gehaakt, zo nu en dan deed ik mijn eigen toeren en de rand heb ik ook niet volgens patroon gehaakt. Er zit 1285 gram Royal garen van de Zeeman in de deken die 140 cm x 200 cm is.

Tijdens de laatste toer gebeurde er een klein drama. Chiqo stootte een beker (zwarte) thee over de deken heen! Nu drink ik mijn thee in zo’n groot glas, dus er kukelde zo’n 350 ml thee over ’t haakwerk. Jildou, die aanwezig was bij het ‘drama’ wist de meeste thee uit de deken te deppen.
Maar ondanks haar snelle actie  zaten er, na het drogen, nog heel veel vieze bruine vlekken in de deken. Vooral op wit goed te zien.

Ik heb de laatste toer afgemaakt en de deken meteen in de wasmachine gedaan op 40 graden met een flinke hoeveelheid Vanish Oxy Action.
Gelukkig geen vlekje meer te zien na de wasbeurt. Pff!

Het gras staat hoog, echt hoog! Mooi om zoveel verschillende wuivende graspluimen te zien.

Stabijna Chiqo vindt het geweldig er doorheen te lopen. Kwispelend gras!

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: beginnetje | froukje's weblog

Geef een reactie

