uitdaging en uitwaaien

Op Ravelry (hier blogje erover) zit ik bij verschillende forums, waaronder die van Sokkenbreien. Dit is een actieve groep die het samen sokkenbreien promoot. Ze hebben elke maand verschillende thema’s en in dat thema kun je meedoen en je eigen sokken ‘mee-breien’. Erg inspirerend en zet aan tot het leren van nieuwe technieken.
Ik heb de breinaalden geslepen en mezelf opgegeven voor deze maand.
20160110_112741Een nieuwe uitdaging. Het thema is namelijk valse-kabel.
Ik heb een bestaand patroon gekozen, aanvankelijk wilde ik de sokken zelf ontwerpen. Maar eh, dat is nog iets te hoog gegrepen. Dit patroon is al een hele uitdaging. Wel geef ik er m’n eigen draai aan door de boordjes in ribbels te breien.
Hier een linkje naar ’t patroon. Wordt vervolgd.
IMG-20160110-WA0008Gisteren weer een keertje naar Oldeberkoop gezet. Gewandeld in de Delleboersterheide: Lekker uitgewaaid. Toen we langs de schaapskudde liepen, viel het ons op dat er een bultje wol zo in het veld lag. Stil en iets van de kudde.
Het was een schaap die in onbalans op de rug was gekomen. Bij het toe naderen zag Jan dat het schaap wel bewoog. Net toen Jan het beestje in de benen wilde helpen kwam het zelf toch weer op de poten en rende snel de kudde in. Gelukkig gered.
20160110_14423920160110_142534

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. stella
    Jan 13, 2016 @ 13:22:56

    kijk weer een leventje gered, bedankt namens mij, want ja, schaapjes daar hebben we wat mee, niet dan?
    Dit maakt mijn overvolle dag weer een met een extra zonnestraaltje erin, stella

    Beantwoorden

Geef een reactie

