tweeduizendvijftien

En dan is het alweer de laatste dag van het jaar. Een moment van terugkijken.
Elk jaar blik ik even terug wat ik op handwerkgebied heb gedaan
(hier die blog van 2014).
Ook dit jaar rolden er weer sokken van de pennen. Toevallig ook weer 8 paar. Verder: een telefoonhoesje, een paar mofjes, een knuffeltje, een babytruitje, 3 babydekentjes en een col. Verschillende projecten kwamen niet af. Zoals de trui(en) voor Jan. Ik startte ook weer met nieuwe projecten: nieuwe dekens & nieuwe sokken op de pennen. Dat is het wel zo’n beetje met mijn breierij dit jaar.
20151229_104249 (1)Ook tweeduizendvijftien kende weer hoogte en dieptepunten.
Het grote hoogtepunt van tweeduizendvijftien is natuurlijk de geboorte van ons tweede kleinkind Kyan.
Hieronder een foto met Opa Jan en een slapende Kyan op zijn schouder.
20151226_160740 (1)Maar daarnaast zijn er gelukkig nog ontelbaar vele lichtpuntjes in het jaar geweest:
Het samen met de kinderen naar Schiermonnikoog, de vakantie met Jan naar Zweden, de tripjes op de motor langs de Waddenzee, de wandelingen met Chiqo, een paar concerten die we bezochten.
En daarnaast natuurlijk nog vele andere prachtige momenten.2015-10-10 16.22.22 Natuurlijk was er, naast veel zonneschijn, ook dit jaar bewolking.
Mijn moeder kreeg te maken met een progressieve spierziekte (psma) waardoor ze in een verzorgingstehuis is opgenomen. Haar gezondheid loopt achteruit, wat erg verdrietig en frustrerend is.
Ikzelf vertelde op de overgang van 2014 naar 2015 dat ik m’n werk weer had kunnen oppakken. Helaas raakte ik in januari er, door verschillende omstandigheden, weer uit. En er volgde een (korte) derde opname in april. Uiteindelijk heb ik niet meer mijn werk als doktersassistente op kunnen pakken. De weg van herstel is lang. En vooral de acceptatie van wat niet meer lukt ook. De crisissen in mijn hoofd hebben zo z’n sporen achtergelaten. Bepaalde dingen lukken minder goed.
Maar ik ga ervan uit dat waar deuren sluiten er weer anderen open zullen gaan.
acceptWat betreft mijn weblog: In de concertzaal in het Sydney Opera House passen 2.700 mensen. Deze blog werd in 2015 ongeveer 51.000 keer bekeken. Als je blog een concert zou zijn in het Sydney Opera House, zou het ongeveer 19 uitverkochte optredens nodig hebben voordat zoveel mensen het zouden zien. De bezoekers kwamen uit 49 landen.
Poeh! Dat is mooi zeg!
preview

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. jesse
    Dec 31, 2015 @ 08:46:18

    Froukje ik wens je een hele fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2016…ik lees graag je blogjes en hoop dat je het komende jaar weer genoeg inspiratie hebt om te schrijven…warme groetjes, jesse

    Beantwoorden

  2. Jeannette
    Jan 03, 2016 @ 16:28:31

    Froukje, ik vind je blog moedig, maar bovenal hoopvol. Alle denkbare goeds toegewenst voor jou, en allen die je lief zijn!
    Hartelijke groet, Jeannette(breit ravelry)

    Beantwoorden

Geef een reactie

