breiwilliger II

Hier schreef ik al over mijn eerste keer als breiwilliger in het Frysk Museum bij de tentoonstelling ‘Breien!
Vandaag mochten we weer in actie komen. Samen met Ans konden we de hele middag met de bezoekers over breisels, wolletjes en patronen praten. Wat een fijn vrijwilligersbaantje, toch?
Weer zoveel boeiende mensen gesproken! Zo grappig om met Dorothee te praten en te ontdekken dat zij ook dezelfde handigheidjes bij het sokkenbreien toepast om maar een klein detail uit ons gesprek te weergeven.
Ook weer over het continentaal breien gepraat en voorgedaan.  Zo brei ik alweer een aantal jaren en zo ontlast ik mijn schouders omdat de breibeweging minder krampachtig is.
En ja…ook visitekaartjes uitgedeeld.
Boven in het ‘open atelier’ bezocht ik kunstenaar Ida Buijs, die daar te midden van haar breisels zat te breien.
Zo leuk om haar te ontmoeten. Inspirerend ook!
Een stamjurk en stronken met hier en daar een blad. Zo mooi! Zo anders weer! Kunst!
Hier een filmpje van haar werk (samen met Jelien):

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. jesse
    Dec 18, 2015 @ 12:20:06

    Wat prachtig die boomjurk van Ida Buijs…en het continentaal breien, rechts gaat nog wel maar averecht wil niet lukken…kramp in de vingers…een kwestie van oefenen?

    Beantwoorden

  2. Akkelien Smink
    Dec 18, 2015 @ 13:46:42

    Hoi, ik vond het leuk om even met jullie te kletsen en inderdaad prachtig, wat Ida Buijs maakt! Ik ga er binnenkort ook nog een blogje aan wijden 🙂
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl
    PS: ik heb nog een foto van jullie gemaakt!

    Beantwoorden

  3. Ida Buijs
    Mrt 30, 2016 @ 12:33:03

    Hoi Froukje, via een link op facebook naar je artikel “rennen vs breien” kom ik dan toch eindelijk op je mooie blog terecht. Zo zie je maar, linksom of rechtsom kom je toch waar je wezen moet 😉 Wat een prachtige website heb je!! Ik vond het ook leuk je te ontmoeten in het Fries Museum. Groet!

    Beantwoorden

Geef een reactie

