schiermonnikoog

20151213_130855Dit weekend hebben we een nachtje doorgebracht op Schiermonnikoog.
M’n zoon mocht er optreden en ja, dan wil moeders mee!
We hebben het er goed gehad. Breiwerkje, glühwein, de ‘kienders’ om me heen, heerlijk toch?
20151213_114443En als hoogtepunt van ons bezoek aan Schiermonnikoog het optreden van de JAD-band in de Tox-bar met drummer Wessel!
IMG-20151212-WA0016

Op de heenwegvaart zag ik een prachtige arantrui op de boot. Ja, er zat ook een meneer in. Die paste er ook echt in. Eén van het soort ‘ruige zeeman’. Maar mijn oog viel op de trui. Op de boot had ik niet het lef te vragen wie die trui gebreid had. ’s Avonds bij het verlaten van de Toxbar liep ik opnieuw langs de mooie arantrui.
‘Wie heeft deze mooie trui gebreid?’ vroeg ik aan de meneer die in de trui woonde. Ik verwachte eigenlijk een lang verhaal over een verloren liefde of een oma die haar leven lang op Schier had gewoond en in haar laatste levensjaar toch nog die mooie trui voor hem had gebreid maar nee, geen romantisch of andere herinnering. Hij wist het niet en had de trui gewoon gekregen van iemand…Ok.
Bij thuiskomst in ons appartement vonden schoondochter en dochter het nogal grappig. ‘Wat een openingszin!’ en ‘Heb je je visitekaartje aan hem gegeven?’ En Jildou: ‘met die zin op de achterkant: ‘een weblog over breien en meer’…’JA, JA!’
Nee hoor meiden, ik heb mijn stoere man al aan de haak geslagen. Niet een stoere zeeman maar de mijne is niet minder zo stoer op zijn motor!

Geef een reactie

