hoe moeilijk kan het zijn?

Hier had ik al verteld over mijn twijfels over de Arantrui waar ik mee bezig ben. Nee, ik heb het project niet uitgehaald. Wel heb ik mooi tweedgaren voor een andere trui voor Jan aangeschaft.
2015-09-07 09.47.36Bedoeling om een patroon van Drops, model: Of the sea ervan te gaan breien. Reliëf steek.
Hier mijn proeflapje, het eerste beginnetje. Op patroon 17 voor proeflapje, mijn proefje telde 16 steken op 10cm. Hmmm, moet ik dan maatje groter of kleiner nemen? Twijfel sloeg toe. Helemaal omdat er op het patroon stond dat de trui kleiner uit zal vallen door het reliëf patroon.
2015-08-24 12.49.07Afijn, een aantal malen opgezet, vele malen mis-tellen, de toer reliëf die steeds niet goed uit kwam.
Uiteindelijk toch gekozen voor maat L. Weer fout gemaakt dus weer uitgehaald. Omdat ik het begin van trui uithaalde en dus van de (rondbrei)naald haalde kon ik mooi de trui nameten. Te breed. Dus daarna kleinere maat. Opnieuw weer mistellen, in reliëf weer fouten, terugsteken…zucht. 2015-09-10 15.34.31Zie hier: dit is was het begin. Hoe kreeg ik het voor elkaar! Er zat een draai in mijn breiwerk! Shiterdeshit! Afhalen…Mijn moeder, die bij deze ontdekking was, attendeerde me nog wel op nameten van breiwerk. Elk nadeel heb zijn voordeel, de maat is goed nu: maatje S/M. Maar goed, opnieuw opzetten nu. Inmiddels zitten er al zoveel uren in de trui, hij had al af kunnen zijn….
Maar…ik ben nog maar bij de opzet!
Ik las ergens:
“Een filosofisch momentje: breien doe je niet alleen maar om een nieuwe trui te hebben, maar vooral om te ontspannen en weg te dromen, de stress van de voorbije dag(en) te laten ontsnappen. Het maakt niet wanneer de trui klaar is.”
Maar met zoveel opstart-problemen…zucht.

Advertenties

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Annemarie
    Sep 12, 2015 @ 20:28:52

    Hoe herkenbaar, die “knik” in een breiwerk heb ik ook eens gehad en ontdekte het pas laat. Maar wat een mooie wol en wat heb je al veel liefde in dit project gestopt. Het wordt vast een prachtige trui die jouw Jan met veel plezier gaat dragen!

    Beantwoorden

%d bloggers liken dit: