mindfulness

Ik las een mooi artikel in het LC van zaterdag. ‘Doodgaan hoe doe je dat’.
Ate de Jong beschrijft in dit artikel zeven aanbevelingen voor onderweg. Maar zo zegt hij: ‘Laat je leiden door de dieren, Silke, mijn kat, weet van geen dood. Anders zou ze toch niet zoveel slapen? Maar als ze wakker is, is het quality-time: ze eet en drinkt, laat zich masseren, paradeert even door de tuin, scherpt haar nagels en bietst een stukje boterhamworst. Nooit naar een cursus Mindfulness geweest, maar volkomen in het hier en nu.’
Zooooo herkenbaar bij mijn kat Jiske.

04-01 006Ate haalt ook nog een uitspraak aan van Franciscus van Assisi. Deze staat al een tijdje in mijn agenda.
“Geef me de kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om het verschil te kennen.”

En ja, zo is het maar net…
2015-04-23 16.08.00

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. jesse
    Apr 28, 2015 @ 10:40:04

    Mooie uitspraak….X

    Beantwoorden

Geef een reactie

