leeg ei

2015-04-20 15.48.46Tijdens een wandeling lag deze lege eierschaal langs de kant van het pad.
Waarschijnlijk leeg gepikt door een roofvogel.
Niet alle eieren komen uit. Niet alle kuikentjes worden volwassen eenden.
Ja, zo gaat dat en soms vaak snap ik de natuur ook niet. Maar het is niet aan mij om de natuur te snappen. Het gaat om een natuurlijk evenwicht denk ik rationeel.
Toch zegt m’n gevoel wat anders..
Ik besef me ook dat het ‘natuurlijk evenwicht’ in de natuur vaak wordt verstoord door de mens, helaas.

Een gedichtje van S. le Coq
Gebroken wit kleurt het eigeel
en maakt het dooier

Nog even andere foto ook gemaakt tijdens de wandeling.
2015-04-23 16.14.53

Geef een reactie

