wat is dat nou?

2015-01-27 15.33.14Wat is er toch met Chiqo? De hond weigert te wandelen. Zo’n twee-drie keer per dag ga ik met hem op pad. De laatste tijd wil hij niet meelopen. Gaat zitten op de dam en weigert nog een stap te zetten. Niet altijd. Vanmorgen liep hij vrolijk mee. Vanmiddag heb ik hem, ook met veel geduld, niet kunnen verleiden tot een loopje. En ook in de avonduren, als Jan hem meeneemt, het zelfde gedrag. Ik weet dat hij geen pijn heeft aan een pootje, want vanmorgen rende hij levenslustig naast me. Gister liep hij uiteindelijk wel mee en ik kon merken dat hij het tijdens de wandeling het fijn vond. Ondanks regen en kou. Rennen, snuffelen, scharrelen en met staart omhoog. Toch positief gedrag. Ik kan me niet voorstellen dat het angst is vanwege vuurwerk tijdens oud en nieuw, erna liep hij namelijk wel weer vrolijk mee. Zou het zijn omdat ik niet goed in mijn vel zit? Maar dan zou hij met Jan wel willen lopen, lijkt me. En dat doet hij niet. Ik heb geprobeerd erop te pendelen. Maar ook dan kom ik niet verder.
Ik weet ’t even niet…Wel lastig, ik vind wandelen fijn en weet dat Chiqo dat ook vindt. Wat is er dan toch? Kon m’n vriendje maar praten!
2015-01-21 12.20.23

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Dientje
    Jan 27, 2015 @ 16:17:22

    Wij hebben ook zo’n Stabijna met onbegrijpelijk gedrag. Vanmorgen lekker op zijn plek liggen en er was veel nodig om naar buiten te gaan. Vandaag niet in haar sas. In de verte knallen horen van militaire schietoefeningen, dan wil je niet naar buiten. Zo zijn er meer onbegrijpelijke dingen. Meestal weet je na een paar dagen al niet meer waar het overging, haha. Succes. Groet, Dientje

    Beantwoorden

Geef een reactie

