motten

Ooo wat een vreselijke ontdekking! Motten in één van m’n wolmanden. Ik heb veel garen in plastic bakken. Maar ook in manden. En in een lundia-ladekastje. Ik zocht een bolletje garen voor een projectje tussendoor. Hierdoor kwam het dat ik de mand opende. O verschrikkelijk. Gewoon aangevreten bollen wol! Gaten erin!
2014-10-09 14.02.26En de motten vlogen me tegemoet! Geprobeerd ze allemaal te doden. Nu hoop ik maar dat dat gelukt is. Want in de lundiakast zitten kieren bij de laden…
Ik had al bij alle wol een tablet zeep liggen. Dat schijnt te helpen tegen motten, dus niet… Mand met inhoud weggedaan. Eén zak met regiawol heb ik in de vriezer gelegd. Ja, gewoon naast de zalm.
2014-10-09 14.05.18
Dit raadde Weldraad me aan.
Het zag er ongeschonden uit maar lag wel in de horror-mand!
Het erge is, tenminste zo gaat het mij, dat ik mooie wol juist bewaar. Bewaar voor bijzondere projecten.
Tip: Brei gewoon op wat je mooi vind, spaar het niet op.
imagesNu kriebelt het me overal en ik ben heel achterdochtig! Wil eigenlijk alle stash in de vriezer stoppen, want er zal maar 1 mot achtergebleven zijn. Hellup!!!!
Komende tijd maar goed mijn garen in de gaten houden. Want de plastic bakken hebben dan wel deksels maar die zijn net niet goed gesloten door de hoeveelheid stash! Dus komendetijd ook veel breien!

Nu eerst lavendel plukken en heel de bovenverdieping er mee vol hangen.
Hier ook nog info over de textielmot.
“er zaten twee tien motten….”

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. breieninpeking
    Okt 09, 2014 @ 12:47:06

    Dat is echt HORROR!

    Beantwoorden

  2. Tijm
    Okt 09, 2014 @ 18:22:47

    Vreselijk!!!!

    Beantwoorden

  3. jesse
    Okt 10, 2014 @ 07:54:21

    Oh ik krijg ook helemaal de kriebels. Ga vandaag maar wat extra bakken kopen voor de stash. Dank voor de tips…..

    Beantwoorden

  4. Fenna
    Okt 10, 2014 @ 12:22:46

    DE angst van elke wolverzamelaar, ik heb er ook al eens last van gehad. Ze zaten in mijn gevilte tas. echt balen.

    Beantwoorden

  5. loesje
    Okt 10, 2014 @ 15:51:44

    Bahbahbah, wat zonde.
    Schijnt dat ze een hekel hebben aan kranten (combi drukinkt en papier?), dus je zou een pagina van een krant over je wol kunnen leggen.

    Beantwoorden

  6. Trackback: ongenode gasten | froukje's weblog

Geef een reactie

