een veertje op je pad

Doordat ik vaak door het bos slenter vind ik ook vaak veren. Ik kan ze meestal niet laten liggen en neem ze mee, waarna ik de veren in een mooi vaasje zet. Dit veertje vond ik laatst, zo mooi! Deze heeft een plekje in mijn agenda gekregen.
2014-07-24 20.13.57In sommige (indianen-) culturen is het vinden van een veer op je pad bedoelt om aan te geven dat je op het goede spoor zit, op het juiste pad loopt. Een teken van aanmoediging dus. Van welke vogel de veer afkomstig is heeft ook weer zijn eigen betekenis. Jammer genoeg heb ik niet zoveel verstand van vogeltjes dat ik weet van welke vogel dit veertje afkomstig is.
Vogels worden gezien als schepselen van de hemel, vandaar dat de veer als een boodschap uit de hemel wordt ervaren.

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. loesje
    Aug 04, 2014 @ 15:19:27

    Zo’n mooie blauwtint zou van de vlaamse gaai kunnen zijn.

    Beantwoorden

  2. Tijm
    Aug 04, 2014 @ 16:58:16

    Ik dacht ook vlaamse gaai

    Beantwoorden

Geef een reactie

