ballooning

Nu ik dit schrijf is het stil in huis. Erg stil!
De Engelse logees zijn weer vertrokken. Ik kan wel terugkijken op een hele bijzondere en gezellige tijd! Mede mogelijk gemaakt door mijn kinderen*. Tot laat in de avond buiten aan de tuintafel, op pad met Dave, Sue, Chris en Louise om hun allerlei moois van Friesland te laten zien en natuurlijk ballon varen.VID00180Helaas konden ze maar drie keer varen. Twee keer vanaf festivalterrein in Joure en één keer ’s morgens vroeg vanuit Oldeholtpade. Op zaterdagmorgen mochten Sandor en Jildou meevaren.

SAMSUNGSAMSUNGSAMSUNG2014-07-26 07.46.57’s Avonds in Joure was het weer te regenachtig om te vliegen. Wel deden we mee aan Candelightning. In het donker de ballon opblazen maar aan de grond houden en met 6 ballonnen op een rij op muziek om de beurt de branders aanzetten. Een indrukwekkend gezicht. Ik hing aan het mandje om deze op de grond te houden samen met Sue, Jan en een (zwaardere) man. Je ziet de geconcentreerde gezichten van Dave en Sue. Op de maat van de muziek sprongen verschillende kleuren lichten aan, wanneer blauw aansprong moest Dave “gas” geven.
VID00182VID00181Wat ik zo leuk vond is dat wij als gezin steeds mee konden/mochten helpen, als één ballonteam. Hieronder links Louise, in de ballon Dave en rechts Jan. Daaronder Jildou in de weer met de blazer.
2014-07-27 19.59.522014-07-27 19.58.40Op zondagavond kon er ook gevlogen worden. Dave vond dat Wessel en ik mee mochten. Beide nog nooit gevaren. Samen met Dave en Louise maakten we een vlucht van 40 minuten vanuit Joure, over Tjeukemeer naar Munnekeburen. Daar hadden we een heftige landing. Spectaculair dat wel!
Wessel heeft er een prachtig filmpje over gemaakt. Zo mooi! Het is echt een bijzonder document geworden!

*Wat heerlijk om kinderen te hebben die me van alles uit handen nemen: Boodschappen halen, eten koken, lunch verzorgen en ontbijt voorbereiden. Opruimen en vooral ook gastvrij zijn door middel van leuke uitjes organiseren. Super! Het maakte dat ik alleen maar hoefde te genieten van alle mooie momenten samen met de logees. Echt super fijn! Bedankt Wessel, Jildou, Sandor en Julia!
2014-07-27 20.54.33

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Tijm
    Jul 30, 2014 @ 09:48:25

    Wat een bijzondere en geweldige week!! Fijn om samen zo verbonden te zijn.

    Beantwoorden

  2. Fenna
    Jul 31, 2014 @ 09:19:54

    O, heerlijk…….ballonvaren.
    Heb het 2x gedaan, krijg weer de pret-kriebels in mijn buik als ik jou belevenissen lees en zie. Nederland is zo mooi.
    Die rust en stilte…..prachtig!!!

    Beantwoorden

  3. Trackback: aapje | froukjes weblog

Geef een reactie

