verjaardag

froukjeIk ben een kerstkind, geboren op 25 december 1968. Prachtig natuurlijk, het heeft iets speciaals om met kerst jarig te zijn. Maar tegelijkertijd heeft het ook iets onpraktisch. Vooral nu de mijn kinderen volwassen zijn en aan weerskanten ouders, schoonouders en ook nog stiefouders hebben. Maar datzelfde geldt ook voor mijn stiefkinderen. Kerst is bij uitstek een familiefeest. Om dan je verjaardag te gaan vieren is dus lastig. Want je “verplicht” de kinderen dan min of meer op je verjaardag te komen. En dit terwijl er al zoveel andere “verplichtingen” zijn. Ooit hoorde ik van iemand die over de kerst sprak zo van: “Ja, met kerst is mijn oma jarig dus eerste kerstdag zijn we altijd daar.” Dat wil ik niet, daar wil ik vanaf. Dus vanaf 2014 vier ik mijn verjaardag op de halve verjaardag dus…jawel…vandaag. IMG_0005Ik ben zelfs zover gegaan dat ik mijn facebook heb aangepast. Grappig dat je o.a. door facebook wel zo het idee hebt jarig te zijn: Wat een leuke, lieve berichtjes! Vandaag word ik 45 en een half!
Ook veel beter trouwens, in de zomer jarig zijn! Dus hierbij een kerstliedje: Katzenjammer met Fairytale of NY.

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. jesse
    Jun 26, 2014 @ 06:59:48

    Gefeliciteerd!!! met je 45- en een halfste verjaardag…!

    Beantwoorden

  2. Tijm
    Jun 27, 2014 @ 13:30:51

    Pracht actie!

    Beantwoorden

  3. Trackback: chocoladetaart | froukjes weblog
  4. Trackback: verrassingen | froukje's weblog

Geef een reactie

