ratjetoe 2

10372755_680269178688806_8815564846266141563_nOp 5 mei plaatste ik ook al zo’n ratjetoe, een blogje met van alles wat. Zo was ik onlangs met dochterlief de hort op. Dat doen we vaker. Erg gezellig trouwens. Nu zaten we in Leeuwarden. En trakteerde Jildou op koffie in een wel hele leuke tent. Doppio-Expresso. Ik ging voor de koffie verkeerd maar deze was net weer anders. Van die ‘doordrukkoffie’. De koffie wordt bij Doppio geserveerd in mooie glazen, nou die willen we thuis ook wel. Onder het motto wat er niet aankomt hoeft er ook niet af besloten Jildou en ik niet voor t gebak te gaan. Tot, fout,fout, we de vitrine bekeken. O, wat heerlijk van worteltaart tot chocolade-muffins. We konen de verleiding niet weerstaan en hebben, dat dan weer wel, een ontzettend lekker stuk cheesecake samen gedeeld.
10371432_683922014990189_6852653473432322484_nEn toen natuurlijk winkel in winkel uit. Leuke dingen gezien, jurkje gepast maar toch weer terug gehangen. Waarom val ik toch altijd op dure jurkjes? Ik moet nog steeds wennen aan mijn eigen spiegelbeeld nu 25 kg lichter dan vorig jaar.
Ik heb wel een inpulsaankoop gedaan. Ach zo nu en dan mag dat. Op de markt bij Dicco ging ik voor de bijl. Dit bolletje kon ik toch niet laten liggen? Die gaat mee in de rugzak op vakantie! Neemt weinig plaats in en is o zo leuk om te doen, sokkenbreien.
17-6Ja en van de shoppen wordt je natuurlijk wel hongerig dus bij de Walrus op terras neergestreken en lekker gegeten.

Poes en honden zijn in de rui. Ja, bij mij woont poes Jiske, bij Jan woont hond Chiqo en bij dochter en schoonzoon hond Jeda. Deze dagen haren alle drie zoveel dat je blijft stofzuigen. Jildou zette deze foto op de app, ja zo is het precies.
17-6-10Want zo ziet m’n bank eruit:
17-6-9Tijdens mijn rondje door de bos met Chiqo viel het me op hoe ontzettend de braam overal volop in bloei staat. Volgens mij kunnen we later dit jaar heel wat mandjes plukken.
17-6-517-6-8We liepen langs een weiland waar een trekker met “pakjespoeper” druk bezig was. Dat zie je niet meer zo heel veel. Meestal gaat het gedroogde gras in van die grotere rollen met plastic erom. Ik weet eigenlijk niet eens hoe zo’n machine echt heet. Zoonlief noemde dat altijd pakjespoeper, omdat het hooi aan 1 kant erin ging en aan de andere kant als pakje er weer uit gepoept werd. Ik zal het Jan vragen, als boerenzoon moet hij het toch zeker weten.
17-6-1 

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Tijm
    Jun 17, 2014 @ 18:16:52

    Prachtige foto van je

    Beantwoorden

Geef een reactie

