collect moments not things II

10151955_646597018708716_1351149056_nVanavond met zoonlief op pad. Nu naar ’t Posthuis theater in Heerenveen. We waren naar een voorstelling van Daniel Lohues. Een bijzonder concert. Daniel had ook een bassist mee en een gitarist. Allemaal prachtige  nummers speelden ze. Leuke verhalen van hem ertussen door. Dit was onze tweede poging. Even uitleggen: Ik dacht dat we gister al naar de Schouwburg zouden. ’s Middags zat ik bij een kennis en vertelde dat ik zo uit eten zou met Wessel om erna naar theater te gaan naar Daniel Lohues. Goh, zegt zoon van kennis, mijn moeder gaat er morgen heen. Ok…twijfel bij mij, en ja hoor: ik had me dagje vergist. Dus gister wel lekker met zoonlief uit eten en vanavond gezellig naar theater. Collect moments not things! Dat ik II er de titel zette is omdat ik er hier ook al over schreef.
1962841_648743705174687_157842085_nDaniel Lohues is een meester in mooie teksten schrijven. Dan weer grappig, dan weer gevoelig en zo herkenbaar.
Achter ’t huus, alles peis en vree hier achter ’t huus.
Achter ’t huus, onder dizze sterren ben ik thuus, beetie vuurtie branden. Wat wo’j nog meer dan?
Zo leuk liedje. Zo herkenbaar: lekker achter huis zitten, kijken naar de sterren en vuurtje stoken.
Ook zo bijzonder: Angst is maar voor even, spijt is voor altijd.

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Mrt 30, 2014 @ 16:46:29

    Dit is weer echt genieten, dank.

    Beantwoorden

Geef een reactie

