dreams of Aran

Ik heb een nieuw project op de pennen, eh op de pen, ik brei immers op een rondbreinaald, dus eigenlijk is dat 1 pen. Maar goed de uitdrukking “op de pennen” zal wel net zo blijven als “onder de dekens” terwijl de meesten van ons gewoon onder één dekbed slapen. Anyway: Ik ben begonnen met een nieuwe uitdaging met de prachtige naam “Dreams of Aran”. Aran is een eilandengroep bij Ierland waar kabeltruien werden gebreid voor vissers. Ook hiervan werd verteld dat wanneer een visser overboord sloeg hij, bij aanspoelen, herkend werd aan het patroon en zodoende men wist waar deze visser vandaan kwam. Tijdens een kleine zoektocht op internet werd ik al snel uit de droom gehaald: er komen geen truien van de eilandengroep Aran. Lees hier.
Geeft niet hoor, patroon is prachtig.
aranHet patroon is van Drops design en ik gebruik ook het garen Karisma van Drops alleen niet grijs maar petrol kleur.
Lastig vind ik om de goede maat te kiezen. Was begonnen met L maar ging twijfelen en nu toch maar op M over gegaan. Jan draagt normaal M of S. Maar ja, kabels trekken wel samen…
1382841_642078229174568_784114962_nDoor de zon lijkt de kleur lichter dan dat hij is. Doel: trui af in de herfst zodat Jan warm zit op de tribune van SC Heerenveen! Nou ik denk met dit garen (100 % wol, wel superwash) lukt dat vast en zeker.

Ik ben veel aan de wandel met hond Chiqo. Het is een stabij/wetterhoun. Eerst wilde Chiqo niet met me mee. Ik haalde hem op toen z’n baas ook thuis was. Nee echt, het beestje was helemaal in paniek. Mee met een vreemde vrouw, dat ging niet. Terwijl we samen wel wandelden maar alleen met mij mee, geen denken aan. Nu haal ik hem op wanneer baasje niet thuis is en gaat het goed. Hond blij, ik blij. Het loopt fijner samen met Chiqo. Ik voel me veiliger. Nu lopen we alsof we nooit anders gedaan hebben.
1184793_641985722517152_2009625970_n1926639_641986175850440_1675846420_nWanneer ik in de natuur ben laat ik Chiqo aan een lange draad scharrelen. Bij de weg heb ik hem kort en loopt hij keurig naast me zonder dat de lijn gespannen staan. Heerlijk om samen op pad te gaan. Helemaal met het weer van de laatste dagen. Vanmiddag lag meneer uitgebreid op de bank toen ik hem kwam halen. Chiqo lag nog net niet te zappen! Tijd voor beweging. Een lange wandeling door een stuk Lindevallei. Bruggetjes met zo nu en dan een grote sprong over een wildrooster. Dat vond Chiqo wel eng maar deed het toch, natuurlijk daarna van mijn kant 100 complimenten en een snoepje.
1981897_641985909183800_838339644_n

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Mrt 14, 2014 @ 07:02:23

    Dat is heel leuk “Aran” breien. Ik kan mij herinneren dat je straks wel een heel gewicht op je naald hebt staan. Wat een liefje.
    Veel fijne wandelingen toegewenst.

    Beantwoorden

  2. Tijm
    Mrt 16, 2014 @ 15:25:06

    Pracht blog en dank voor het intressante artikel over Aran breien. Boeiend !! Geweldig zo’n bonushond, wat een wchat.
    Jij succes met dit grote breiproject

    Beantwoorden

  3. Trackback: lopen, lezen, breien en muziek maken | froukjes weblog
  4. Trackback: dreams of Aran & tijd | froukjes weblog
  5. Trackback: projecten kijken | froukjes weblog
  6. Trackback: projectjes | froukjes weblog
  7. Trackback: arantrui | froukjes weblog
  8. Trackback: twijfel | froukjes weblog

Geef een reactie

