handwerkbeurs 2014 en verleidingen

Gister met m’n moeder en zus naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest. Genoten van al het moois daar! Zus had al een mooi verslag geplaatst op haar blog.
Ik heb me qua inkopen weten in te houden. Onlangs kreeg ik een blik met garen. Er zat van alles in, dus keurig al dat garen opgeruimd en bij mijn eigen stash gedaan, katoen bij katoen, sokkengaren bij sokkengaren, acryltjes bij acryltjes. Terwijl ik daar mee bezig was kwam het besef wel hoe veel garen ik eigenlijk bezit. Voorgenomen dus om op cold sheep* te gaan. Maar ja, ik ben ook maar een mens en ben geheid overstag gegaan bij zien van deze streng handgeverfde sokkengaren met 44%wol-42%katoen-14%nylon van Wol met verve.
DSC06771De dag ervoor was ik kon ik ook al een verleiding niet weerstaan. Bij Oenema Heerenveen lagen deze bolletjes van Scheepjeswol mooi op een rij, de hele regenboog. Op de foto zijn de kleuren niet zo mooi als in het echt. Zoveel mooie kleuren op een rij, dat moest mee naar huis!
DSC06772

* Cold sheep, een term wat wordt gebruikt onder breisters. Het betekend ‘geen garen meer te kopen’.  Going cold sheep.

Nog even een mooi liedje plaatsen. Chef Special met In your arms. Gewoon omdat het zo’n leuk liedje is.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Feb 15, 2014 @ 10:32:41

    Bijna te mooi voor sokken.

    Beantwoorden

  2. breieninpeking
    Feb 16, 2014 @ 18:05:25

    Dat garen van Wol met verve is prachtig…. Sommige strengen zijn zo mooi, dat het haast jammer is om er iets van te breien (nou, ja)
    Jammer genoeg kon ik niet naar Zwolle, maar het is leuk om jullie verslagen te lezen.

    Beantwoorden

  3. Siem
    Feb 18, 2014 @ 17:58:30

    Prachtig garen en dito liedje!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

