vrijwilliger

Afgelopen zaterdag mochten we weer: mee helpen met Farmfest.  Toen hij 14 jaar was speelde Wessel er met z’n toenmalige bandje. En nu zit hij alweer een aantal jaren in de organisatie. Samen met 6 anderen zijn ze het hele jaar bezig met de voorbereidingen van Farmfest, dit zomerse festival wat elk jaar verder groeit. De camping naast het terrein stond ook nog nooit zo vol. En nu zelfs 3 podia.
Hier schreef ik er ook al over.
DSC06392Ja hoor, je ziet het goed, in een rustig moment nog lekker een paar pennetjes kunnen breien. Heerlijk, in de zon, mooie muziek en gezellige mensen.
Nadat vorig jaar de “rustweide” zo’n succes bleek, had de organisatie nu wat nieuws bedacht. Farmfest-verdwaalt. Vorig jaar hadden ze al die Rustweide: Gewoon op de kar gaan zitten waarna boer Meinte met z’n trekker je ver het weiland in brengt. Daar waar het echt rustig is. Alleen wat schapen en overvliegende ganzen en daar dus genieten van akoestische muziek.
Nu dus ook “Farmfest-verdwaalt”. In 5 groepen liepen de deelnemers door de Rottige Meente , waar in de natuur op 6 plekken ook muziek werd gemaakt. Natuurlijk unplugged (zonder versterkers), zo leuk! Ik mocht als gids meelopen met een groep.
De eerste muzikanten waar we langs liepen waren Johannes en Marius, die samen muziek maken onder de naam: Given Horse. Johannes vertelde over hun trip naar Amerika waar ze op straat speelden om zo in hun levensonderhoud te voorzien. Zo praatte hij de liedjes aan elkaar.
DSC06394Toen kwamen we bij Bart en zijn vrienden, eh heel slecht, maar ik weet niet meer hoe ze heten. Weet wel dat ze leuke muziek lieten horen!
DSC06397Daarna hielden we halt bij Jord Brinkhuis, die wist ons ook goed te boeien.
DSC06399Toen kwamen we langs Town of Saints, zo mooi, zo anders weer met een viool erbij.
DSC06406Natuurlijk kon liedjesschrijver Thijs Augusteijn niet ontbreken op deze route. Helaas geen goede foto…
Aan het eind van de wandeltocht hielden we halt bij de theetuin die naast de prachtig gerestaureerde molen licht. Hier serveren ze heerlijke vlaai! Hier trad Chayah van Diemen op.
DSC06412
Dan was er al laatste nog een boottochtje zodat we weer op het festivalterrein konden komen. Hier nog een foto vanaf de boot, bij de molen was de theetuin.
DSC06417
Natuurlijk kan je dat niet zomaar doen: muziek maken in een natuurgebied. Daar heb je toestemming van Staats Bosbeheer voor nodig. In de winter liep Wessel al eens dit parcours met de boswachter dit om zijn idee te bespreken. Ik mocht toen mee, ik schreef er al eens over onderaan in dit blogje. Ik moest er tijdens de tocht vandaag nog vaak aan terugdenken. Zo anders de natuur is in de zomer. Ik moet zeggen, ik heb genoten! Zo veelzijdige muziek. Goed geprogrammeerd Wes! Veel positieve respons van de deelnemers. Nadat ik de deelnemers weer op het terrein had geleid mocht ik mee met de trekker om naar de rustweide te gaan. Ook zo leuk!  Hier stonden Oceans Edge geprogrammeerd. Een groep uit Zeeland.
DSC06419
Op het farmfest terrein is er naast muziek in twee tenten en een podium met een dj buiten ook een optreden van Vuurgroep Friesland. Een paar jaar terug heb ik een cursus vuurspuwen gedaan. Het stond al lang op mijn verlanglijstje. M’n docente van toen gaf vanavond met nog een lid van deze groep een show. Nee, ik heb vanavond niet mee gedaan met hun. Ik mocht wel trouwens, maar ik voelde met niet bekwaam genoeg. Ik heb me wel voorgenomen het vuurspuwen wel weer op te pakken. Het blijft zo’n indrukwekkend gezicht: zo’n grote vlam! Hier een foto van twee jaar terug. Een pijltje bij mijn vlam.
vuurspuwenNog een foto van gisteravond van de Vuurgroep. Het is erg moeilijk om mooie foto’s te maken.
DSC06422Duzzzzzzzzz ….een geweldig leuke avond gehad!
Eén ding vond ik wel een beetje jammer, Jildou trad ook op in de grote tent, dat heb ik gemist omdat ik toen nog  “Verdwaalt”  was.  Jildou speelt bas bij de band Straight Jackets.  Ach ja je kunt nu eenmaal niet bij elk feestje zijn.
Farmfest was weer een prachtig festival met gelukkig dit jaar super mooi weer!
DSC06431
Het terrein van veraf.
1000227_680886865260398_1060789073_n
562726_680864585262626_578868634_n
Hier een foto van zoonlief voor het festival.  Ik vind het super knap dat ze met elkaar zoiets moois kunnen neerzetten.
Naast de 7 van de organisatie zijn er tijdens het farmfest-weekend veel vrijwilligers nodig om het tot een succes te maken.  Zo helpt ons hele gezin mee, samen met een kleine 30 anderen. Enorm gezellig!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. MariekeStaalsmid
    Jul 14, 2013 @ 13:07:07

    wat een leuk, gezellig evenement!

    Beantwoorden

  2. CeeTee online wolwinkel
    Jul 15, 2013 @ 05:25:08

    Wat ontzettend leuk dit! Ik ga het opslaan onder mijn favorieten, hier wil ik volgend jaar ook heen.

    Beantwoorden

  3. hannahsknits
    Jul 16, 2013 @ 13:32:31

    Wat leuk zeg Froukje! Volgende keer toch maar eens overwegen om ook te komen. En zie ik daar een paar bekenden op de foto’s van ‘jouw’ groepje?!

    Tot morgen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

