ordinary saturday

Een zaterdag, een gewone zaterdag, niets bijzonders, heel gewoon.
Ik sta op, geef poes een aai en zet koffie.
Wachtend op de koffie die doorloopt pak ik de vaatwasser uit.5d25618d3f8983229784eaef2399fa83
Kopje koffie en broodje hagelslag.
Wanneer ik geniet van m’n koffie bekijk de mail en neus even op internet.
Vervolgens de was uitzoeken en wasmachine aanzetten.
Kattenbak verschonen.
Bed afhalen.
Boven stofzuigen.
Vuilnis mee naar beneden.
Poes een aai. Met natte was naar zolder.
Was in de droger doen. Droge was afhalen.
Tweede was in de machine.
Twee mandjes en broodtrommel schoonmaken (tweedehands aankopen uit oude inboedel, dus onder t stof)
Onder stofzuigen.
Tafel dekken voor lunch.
Lunch!
Tweede was uit en derde was in de machine. Was ophangen op zolder.
Sopje om bovenboel te doen.
Badkamer soppen en doucheputje schoonmaken (allervieste klusje vd week!)
Slaapkamers soppen.
Thee en Cookie Dozer (level 36)
Douchedeur lappen. Wc’s schoonmaken.
Appeltje eten en post bekijken.
Was ophangen. Droger leeghalen.
Afgehaalde was en was uit de droge wegstrijken.
Aardappels schillen.
Facebook checken.
Rekening van tandarts betalen en opsturen naar de zorgverzekering.
Koken, eten.
Dag weer voorbij.
Gelukkig vanavond geen plannen, lekker met de beentjes op de bank!

Hoe doen anderen dat toch. In mijn omgeving hoor ik eigenlijk weinig geen geklaag over het huishouden.
Toch baal ik er soms best wel van dat het huishouden zoveel tijd kost. Zo’n zaterdag is zo om en dan heb ik niets extra’s gedaan. Eigenlijk alleen de bovenboel en was…
Elke week zie je gewoon de terugkerende taken voorbij komen.
Was, schoonmaken en andere dingen. Oftewel het huishouden.
Het hoort erbij maar soms vind ik het best wel vervelend! Zo!

Mag ik 1 keertje klagen? Dan houd ik me de rest van het jaar stil hoor!

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Elly van Elp-Bosscha
    Mei 25, 2013 @ 19:37:13

    hahaaaa Froukje het lijkt mijn dag wel! we hebben juist veel gedaan! kijk es naar dat lijstje, als je er een spel van maakt: we gaan op reis door huis en nemen de volgende klusjes mee: nou zeker weten dat ze na 6 klussen al afhaken, we zijn gewoon full time all round ! volgende week hoeven we niet lekker aan de wandel daaag Elly (JB en Merel zijn naar de toppers in amsterdam 1 groot megafeest, ik luister mee via de radio) Date: Sat, 25 May 2013 18:56:36 +0000 To: ellyvanelpbosscha@hotmail.com

    Beantwoorden

  2. Fenna
    Mei 25, 2013 @ 20:25:28

    En dat is nog maar een dag van je week……….
    Ik mag graag de boel een beetje verdelen over de hele week.
    Het moet gewoon gedaan worden, maar met de juiste afleidingen tussendoor, breien, mailen en pinteresten, hou ik het vol 😉

    Beantwoorden

  3. Tijm
    Mei 26, 2013 @ 05:21:41

    Je mag klagen zoveel je wilt!!!
    Hopelijk mag je vandaag gewoon met de pootjes omhoog genieten van wat jij het aller liefst doet: Handwerken, muziek luisteren en lezen..

    Beantwoorden

  4. ceetee online wolwinkel
    Mei 26, 2013 @ 08:12:51

    Helemaal met Tijm eens, je mag rustig klagen. Het huishouden vind ik persoonlijk het meest ondergewaardeerde werk dat ik ken. Het wordt niet betaald en er is – tenminste in mijn omgeving – nooit eens iemand die er zijn waardering voor uitspreekt. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend terwijl het gewoon veel werk is en nooit af. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die van dit soort dagen heeft!

    Beantwoorden

  5. Corrie
    Mei 26, 2013 @ 17:14:46

    Juist fijn zo’n blog, want het lijkt wel of het huishouden tegenwoordig een ondergeschoven kindje is. Ik werk 4 dagen en doe daarnaast een studie. Dat maakt dat het huishouden er even tussendoor moet. Toch houd ik van een schoon en opgeruimd huis. Dus moet soms het breiwerk aan de kant om een HHklusje te doen. Maar daarna, als alles weer schoon en netjes is dan is het goed toeven met een breiwerkje op de bank!

    Beantwoorden

  6. hannahsknits
    Mei 26, 2013 @ 18:14:08

    Klaag maar lekker hoor. Ik hoop dat je een fijne zondag hebt gehad.

    Beantwoorden

  7. huishoudelijke hulp
    Mei 29, 2013 @ 13:58:02

    Waarom neem je niet voor 1 keer in de 2 weken een huishoudelijke hulp in dienst! Kijk eens op nl.Care.com

    Beantwoorden

  8. Reina
    Mei 30, 2013 @ 09:54:40

    Voor het vuilste klusje: kringloop 1 oude pincet opduikelen, dan met keukenpapier (of liever oud stuk handdoek of washand, kan mee in de was), met pincet haren opvissen en in afvalbak douche deponeren, pincet afspoelen en gelijk oude tandenborstel onder de kraan houden, pincet droogvegen aan papier of handdoek (die dingen roesten direct) en met tandenborstel putje ragen, afspoelen en droogwrijven. Vieste klusje wordt er iets minder akelig door.WE7

    Beantwoorden

  9. Jolanda
    Jun 02, 2013 @ 05:48:56

    Klagen geeft lucht en ruimte in het hoofd. Dan is het geen kwestie meer van mogen maar moeten. 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

