uitwaaien op schier

Onze zoon had een optreden staan op Schiermonnikoog. Een hele goede reden om het eiland te bezoeken!
Schier is een prachtig wandel-eiland.
DSC06167DSC06163Foto hieronder is van de kantsjaal waar ik nog steeds mee bezig ben. Inmiddels is het patroon me zo bekend dat ik dit project gerust mee kan nemen. Het is nog niet een mindless werkje maar scheelt niet alles! Ik wil hem graag af hebben omdat ik alweer ideeen heb voor een nieuwe (kant)sjaal. Op een gegeven moment ben ik wel klaar met een project: deze staat al meer dan een jaar op de pennen! Efkes trochsette* Froukje!
DSC06175DSC06173Nadat we de nodige kilometers in de benen hadden zijn we neergestreken op het tarras van de Toxbar. Hier traden Thijs, Bart en Wessel op. In deze bezetting maken ze wel vaker muziek.
DSC06187DSC06188DSC06198Het was zwaar bewolkt en de temperatuur was ook niet zo aangenaam.  Toch was het erg gezellig op het terras. Met de muziek van de jongens voelde het net of de zon WEL scheen!
De obers deden er ook alles aan om de warme sfeer er in te houden. Zo deelden ze dekentjes uit en de terras verwarmer werd aan gezet. Naast percussie speelde Wessel ook op een melodica. Soms met 2 handen, soms met 1 hand en in de ander hand een  ‘schudeitje’ .
Eind van de middag werd het toch echt te koud en gingen de jongens binnen verder spelen. Dus ook bij ons eten werden we muzikaal begeleid. Bij de Toxbar kun je namelijk erg lekker eten!
DSC06193
Bij het vorige optreden van Wessel zaten wij in Schotland.
Elk jaar op Koninginnedag geeft de brassband, waar hij slagwerker bij is, een oranje-concert.  Dit jaar kwam Ernst-Daniel Smit ook meezingen. Wessel mocht hem begeleiden op electrische gitaar. Ernst-Daniel zong Unchain my heart van Joe Cocker met begeleiding en solo dus van Wessel. Gelukkig konden wij het wel terug zien. Maar dus niet  ‘live’.
BJWHbSOCQAE_Sg3.jpg large
*Fries voor ‘even doorzetten’

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Jeannette(breit Ravelry)
    Mei 20, 2013 @ 14:32:15

    Oh!…. wat geweldig Froukje!… , dit soort bijzondere dingen mee te maken met je muzikale zoon. Wat een heerlijke dag moeten jullie gehad hebben (jammer van het weer…)

    Beantwoorden

  2. CeeTee online wolwinkel
    Mei 21, 2013 @ 04:48:30

    Dank voor de links. Altijd leuk om nieuwe muziek te ontdekken. Mooie wol heb je voor de sjaal!

    Beantwoorden

  3. blijmetkleur
    Mei 21, 2013 @ 09:04:51

    Het ziet er wel heel gezellig uit, ondanks dat het zo koud was. En dat je die enorme bol wol hebt meegezeuld naar het eiland! Lijkt me wel zwaar maar als je eenmaal begint met breien of haken is het vaak moeilijk om het weg te leggen hè?

    Beantwoorden

  4. Marianne
    Mei 21, 2013 @ 09:27:03

    Super zoals je daar in de natuur zit te breien. Ik heb ook altijd wat in mijn tas, maar durf soms in gezelschap het toch niet tevoorschijn te halen. Ik heb dat wel eens gedaan op een verjaarsvisite waar niemand iets tegen me zei. dat hielp wel, dan heb je ineens iets om over te praten. maar als ik ergens moet wachten haal ik het wel uit de tas.

    Beantwoorden

  5. petra
    Mei 21, 2013 @ 12:39:16

    Jullie hebben vast heerlijk kunnen genieten…lekker hoor!

    Beantwoorden

  6. hannahsknits
    Mei 24, 2013 @ 10:10:30

    Wat een leuke reden om naar Schier te gaan!

    Beantwoorden

  7. Jolanda
    Jun 02, 2013 @ 05:45:14

    Oh, die kleuren! Prachtig. Welke wol heb je gebruikt?

    Beantwoorden

Geef een reactie

