aapje

Een paar jaar terug heb ik er al eens één gemaakt: Het aapje Jacobus van Annita. Nu heb ik er opnieuw één op de pennen staan. Het is niet bepaald mind-less knitting maar wel erg leuk! Voorwaarde voor mij is wel dat ik een goede ‘toeren-wijzer’ hebt. Nu heb ik een bladwijzer met een magneetje, die fungeert dus prima om mij te herinneren bij welke toer ik ben.
Het patroon zit geniaal in elkaar. Het aapje wordt namelijk in zijn geheel gebreid in 1 stuk, en zelfs de oor-aanzet brei je er meteen in.
DSC05616Wat loopt de natuur buiten ineens uit hè! Je ziet het blad gewoon groeien. Zo mooi! Niet alleen het blad komt in record-tempo aan de bomen maar ook het onkruid ‘vliegt’  de grond uit! Het mandje met narcissen die ik kreeg van mijn moeder voor onze 23 ste trouwdag (16 maart) begint nu ook eindelijk te bloeien! En dan te bedenken dat toen we trouwden de narcissen in volle bloei stonden. (foto van toen)
DSC05614

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. CeeTee online wolwinkel
    Apr 19, 2013 @ 05:40:15

    Dat aapje is echt met afstand het leukste gebreide aapje dat ik ken. Het wordt hoog tijd dat ik dat patroon ook eens ga bestellen.

    Beantwoorden

  2. Mariek
    Apr 19, 2013 @ 10:20:58

    Goed idee die bladwijzer!

    Beantwoorden

  3. breienmaar
    Apr 19, 2013 @ 17:17:08

    Wat een leuke jacobus! Het is mijn absolute favoriet om te breien wat knuffels betreft. Die bladwijzer is een heel goed idee, ik raak momenteel steeds de draad kwijt als het om het patroon gaat.

    Beantwoorden

  4. hannahsknits
    Mei 01, 2013 @ 04:52:35

    Ze blijven geweldig leuk, de knuffels van Annita.

    Beantwoorden

  5. Jolanda
    Mei 09, 2013 @ 04:53:56

    Geweldig idee. En heel herkenbaar. Anders raak ik zo de draad kwijt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

