lapjes

Op brei-gebied even niets te melden. M’n kantsjaal ligt alweer een week onaangeroerd en ook aan de soad-kleuren-sjaal is geen toer gebreid. Zelfs de sokkengarendeken heeft er geen lapje bij gekregen. Soms is dat even zo.
Wel ben ik met m’n moeder tweede paasdag naar het stoffenspektakel in Heerenveen geweest. Ondanks dat de zon scheen was het toch erg koud door de wind. Aan de winter lijkt gewoon geen eind te komen. Maar ondanks de kou was het echt leuk om er even rond te struinen. Wat een aanbod!
Ik had nog een patroon liggen voor een eenvoudig rokje, ik heb twee mooie lapjes kunnen vinden hiervoor. Zus adviseerde me blauw, natuurlijk sla ik advies van zuslief niet in de (koude)wind dus kwam ik ook met iets blauws thuis. 🙂
DSC05587
DSC05585Verder heb ik nog een grote lap gekocht om er een tafelkleed voor over de tuintafel van te maken.
DSC05586Goed geslaagd dus. Nu moet ik, voordat ik met deze lapjes aan de gang ga, mijn naaimachine laten nakijken. Ik heb een oud beestje, een Elna. Om de paar jaar krijgt deze machine een onderhoudsbeurt. En het is alweer hoog tijd. Het is een Zwitserse naaimachine die nog van mijn Oma is geweest. Een zware machine die overal doorheen gaat. Ik hoop dan ook dat ze er met een onderhoudsbeurt weer jaren tegenaan kan.
Nog even een lenteplaatje: Moeders gaat op safe en gelijk heeft ze!
1973eb1884c6341f2793636f82f43546

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. CeeTee online wolwinkel
    Apr 05, 2013 @ 05:18:47

    Haha, dat lenteplaatje is geweldig! En wat een mooie lapjes heb je gekocht. Die blauwe voor een rok vind ik echt prachtig! En dat tafellakenstof zou ik zelf ook wel willen hebben voor tuinhuisgordijntjes die ik nog in de planning heb. Ik moet ook maar eens naar het Stoffenspektakel, ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me heel leuk.

    Beantwoorden

  2. hannahsknits
    Apr 05, 2013 @ 11:29:02

    Mooie lapjes Froukje. Ik ben voor het eerst sinds járen niet naar het stoffenspektakel op tweede paasdag geweest……

    Beantwoorden

  3. blijmetkleur
    Apr 06, 2013 @ 07:01:27

    Mooie lapjes zijn het die je hebt gekocht! Ook die voor een tafelkleed is leuk. Ik ben eergisteren nog met mijn moeder naar de kringloopwinkel in Leeuwarden geweest.(ik ben meer van het tweedehands) Daar kocht ik ook een leuk tafelkleedje en 3 echt mooie dekbedhoezen, helemaal blij mee. In Heerenveen is ook een leuke kringloopwinkel, ga je daar wel eens heen?

    Beantwoorden

  4. Jolanda
    Apr 08, 2013 @ 06:28:48

    Prachtige kleuren!

    Beantwoorden

Geef een reactie

