sokkerdesok en vogeltjes

De sokken voor manlief zijn af. Maatje 46. Gebreid op naald 3 mm en met Noorse sokkenwol. Nu het zo koud is kan hij ze nog mooi aan!
DSC05570
draadjesOp internet kwam ik dit tegen, een goed idee. Femke beschreef het idee om draadjes aan te bieden aan de vogeltjes. Alhoewel het buiten nog steeds als winter voelt zijn de vogeltjes toch alweer hun nestkastjes aan het inspecteren.
Ik zag op m’n werk bij het nestkastje ook al twee pimpelmeesjes druk doende.  Dus toen ik gisteravond onze vogelvoersilo weer vulde met zaadjes heb ik de andere silo gevuld met de afhecht-draadjes.
De vogeltjes nemen die draadjes mee om te hun nestjes mee te vullen. Och wat zullen die vogeltjes een gezellige, kleurrijke  en warme nestjes krijgen dit jaar!

DSC05573

Hierboven de gevulde vogelvoersilo, en geloof me, die is leeg binnen 48 uur!
DSC05572

Hierboven en hieronder de silo met draadjes.
DSC05571

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hannahsknits
    Mrt 26, 2013 @ 06:00:05

    Ik zag inderdaad een foto voorbij komen. Leuk dat je die draadjes zo hebt opgehangen. Ben benieuwd of de vogels ze inderdaad komen halen.

    Beantwoorden

  2. CeeTee
    Mrt 26, 2013 @ 07:27:45

    Ik was einde februari door mijn voorraad vogelvoer heen, maar met die aanhoudende kou toch maar weer nieuwe voorraad ingeslagen …. en het is alweer bijna op. Ze eten nu ook gewoon met de kippen hier mee, ziet er grappig uit, die dikke kippen en dan heel veel kleine vogeltjes om zo’n grote schaal heen. Als nestvulling gebruiken ze hier de verharende wintervacht van onze geiten, dat is volgens mij ook wel lekker warm. Maar het ziet er natuurlijk minder vrolijk uit dan die leuke draadjes van jou!

    Beantwoorden

  3. Jolanda
    Apr 08, 2013 @ 06:27:32

    Mijn draadjes wouden ze niet. Ik ben benieuwd op ze happen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

