soad-kleuren-sjaal en lente!

Hier schreef ik er al over. De kleurrijke sjaal met fair isle patroontjes die ik zo leuk vond. Inmiddels ben ik in bezit van vijftien (!) kleuren sokkengaren en kan ik beginnen. Het origineel wordt echter op pen 4,5 mm gebreid. Ik wil de sjaal op naald 2.5 gaan breien.
Op Ravelry zijn er een paar breisters die de sjaal ook op naald 2.5 breien. Eén had 144 steken gebruikt maar zij attendeerde me op iemand die de sjaal met 12o steken (pen 2.5) breit. Dat zag er ook erg mooi uit. Dus dat houd ik nu eerst maar aan. Wordt vervolgd!
DSC05511

Het is 1 maart, de dag dat volgens het KNMI de lente begint. Je merkt de lente al in de natuur.
De dagen lengen en de vogels fluiten dat het een lieve lust is. In onze tuin bloeien de sneeuwklokjes.
DSC_0142
Vanmorgen had Wessel een afspraak met de boswachter om een wandeling te maken door de Rottige Meente. Dit in verband met een plan om tijdens Farmfest misschien ook iets van muziek in de natuur organiseren. Het was wel bijzonder om zo met een boswachter de natuur in te gaan. Ik vond het dus ook fijn dat zoonlief mij had mee-gevraagd! (foto’s Wessel)
718a96172a

rottige meente

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Angie
    Mrt 01, 2013 @ 16:59:48

    Succes met breien, wordt vast wel mooi.
    Wij hebben vorig jaar ook in dat natuurgebied gewandeld, t is daar prachtig mooi.

    Beantwoorden

  2. MarianneP
    Mrt 02, 2013 @ 11:22:23

    Wat een prachtige kleurtjes! Waar ligt de Rottige Meenthe?

    Beantwoorden

  3. froukjes
    Mrt 02, 2013 @ 12:46:41

    @marianne zuid friesland in buurt van wolvega

    Beantwoorden

  4. hannahsknits
    Mrt 06, 2013 @ 08:59:07

    Hmmm, mooi zo’n mandje met kleurtjes. Heerlijk dat de lente zich weer aandient, niets te vroeg wat mij betreft.

    Beantwoorden

  5. Jolanda
    Mrt 15, 2013 @ 06:33:22

    Geweldige foto van de ooievaar! Prachtig.

    Beantwoorden

  6. Trackback: vrijwilliger | froukjes weblog
  7. Trackback: de deelen, sokken, waves & with you | froukjes weblog

Geef een reactie

