muts

Jildou heeft een nieuwe winterjas. Blauw. Een zwarte kol had ze al, maar de grijze muts die ze had vond toch niet zo mooi staan. Dus bolletje wol gepakt en aan de slag brei.
Als voorbeeld haar grijze muts. Ik heb een iets ander patroontje gebruikt maar niet minder mooi. De boord is naar binnen geslagen en vastgezet.
Ik heb de muts op pennen van 5 mm gebreid. Oons bint zuunig want van lange breipennen heb ik 5 kortjes gemaakt. Zoonlief heeft een aantal pennen door de midden gezaagd en er een punt op geslepen. En ze doen het goed hoor!

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. lupineke
    Nov 26, 2012 @ 06:11:54

    Wat een geweldige muts, als mijn dochter dat ziet… ;)! En wat slim van die breinaalden, ik heb het wel gedaan met bamboe naaldjes, maar wist niet dat het ook kon met metalen naalden. Wat voor steek heb je gebruikt?

    Beantwoorden

  2. Froukje de Vries
    Nov 26, 2012 @ 15:56:21

    @ Lupineke: gewoon 2 recht 1 averecht en dan om de 3 nld verspringen. Heel makkelijk.

    Beantwoorden

  3. marlies wijnker
    Nov 27, 2012 @ 11:14:39

    Hoi froukje

    goed idee om pennen te verkorten maar hoe doe je dat ?
    brengt mij wel op een idee om er een voor mijn zoon te maken heb nog wel wat matriaal liggen in een of andere la ,doos ,mand

    Beantwoorden

  4. Jolanda
    Dec 03, 2012 @ 16:00:47

    Wat een geweldig idee,

    Beantwoorden

Geef een reactie

