twijfel

Op internet komen de leukste dingen voorbij.
Sinds kort heb ik ook een account op Pinterest.
Ik moet zeggen: ERG VERSLAVEND! Ook in deze plaatjesomgeving is het goed toeven! Op handwerkgebied staan er de mooiste foto’s op. Inspirerend.
Zo kwam ik een gebreid log cabin plaid tegen. Log cabin is een techniek die gebruikt word bij patchwork. Door de log-cabin-blokken in een bepaald patroon aan elkaar te zetten krijg je elke keer weer een ander effect. Hier een voorbeeld:

Op deze manier kun je natuurlijk ook een plaid breien. Op internet vond ik een youtube filmpje van een half uur met tips & trucs. Zo leuk! Hier een voorbeeld van zo’n gebreide log cabin plaid:

Vandaar mijn titel van deze blog:
Twijfel: zal ik er aan beginnen?
Aan wol geen gebrek, (aan tijd wel natuurlijk) maar ik heb al 7 (!) UFO’s*.
Dus eigenlijk…. moet ik gewoon eerst die 7 andere werkjes af maken.
Eigenlijk wel ja….

(*unfinished objects =werkjes die nog niet af zijn)

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. loesje
    Nov 17, 2012 @ 15:49:23

    Lekker aan beginnen. Leuk om lapjes tussendoor te breien. Ik heb ook 4 breiwerken op de pennen staan. 😉

    Beantwoorden

  2. Tijm
    Nov 17, 2012 @ 16:13:24

    Wordt dit je werkje voor ‘tussendoor’. Elke maand een lapje…………

    Beantwoorden

  3. Marijke
    Nov 18, 2012 @ 10:18:31

    Met breien is het net als met eten: Verandering van spijs doet eten. Maar… soms is het oog groter dan de maag.
    Mijn manier om te beslissen over nog een breiwerkje erbij gaat ongeveer als volgt. Honger ik ernaar om ermee te beginnen: Doen. Voel ik me een beetje misselijk worden van het idee om weer iets nieuws op de pennen te zetten: Niet doen.
    Succes met beslissen!

    Beantwoorden

  4. hannahsknits
    Nov 18, 2012 @ 10:41:02

    O zo herkenbaar! Ik kan je geen advies geven. Zelf wil ik heel graag eerst andere dingen afmaken maar ik wordt vaak ‘verleid’ tot het starten van nieuwe projecten…….

    Beantwoorden

  5. reina
    Nov 25, 2012 @ 08:57:46

    Zolang je elk jaar een paar dingen afmaakt of start en afmaakt is er niets aan de hand. Beschouw je ufo’s als een appeltje voor de dorst. Straks, veel later, als je “van Drees” trekt, heb je meer tijd en minder inkomen, dan ben je blij met je voorraadje ufo’s. Ufo’s zijn wip’s, works in proces, werken waar je nog aan werkt, niet dingen die klaarliggen voor de grijze bak. Gun je zelf het plezier van af en toe iets nieuws starten. Ik zit lekker in mijn domino gebreide deken, want het tocht bij mijn stoel, daar kan de kachel ook niets aan veranderen. De tweede, de hexie deken, moet even wachten, de mutsjes voor Azië gaan voor. En: ik kocht vrijdag een compleet 2-snaars spinnewiel met lazy Kate in de kringloop voor 10 euro, Ik heb geen moment aan mijn ufo’s of voorraad gedacht, gewoon toegeslagen.

    Beantwoorden

  6. Jolanda
    Nov 25, 2012 @ 14:09:04

    Breek mij de bek niet open! Ik pin meer dan dat ik maak.

    Beantwoorden

  7. Trackback: plaatjes « froukjes weblog

Geef een reactie

