mystery kal en weversmarkt

Hier schreef ik er al over, de mystery kal. Vorige week kwam de eerste clue online en gister kwam clue twee. Mijn eerste week bestond voornamelijk uit beginnetjes, weer afhalen en opnieuw beginnen. Geloof het of niet: ik ben er 8 maal mee begonnen! Met patroon niets mis, ik snapte het prima! Maar de keuze voor het garen… Steeds sloeg de twijfel toe. Het garen wat ik in eerste instantie ervoor bedacht had was echt te dun. Wanneer ik het met dunnere pennen deed zou de sjaal echt veel te klein uitvallen.

Hierna heb ik een begin gemaakt met paars en gekleurd sokkengaren, maar vond ik te ‘nep’ (hier geen foto van) Toen met drops delight oranje/rode kleur gecombineerd met zwart. Weer sloeg de twijfel toe, dit gaf wel erg veel contrast. Uiteindelijk op donderdag begonnen met wolwitte drops fabel met kleur 05 van drops delight.  Ik had nog wel de bevestiging van mensen in mijn omgeving nodig hoor, maar nu ben ik tevreden. Zo werd zus werd gebeld en breiwerkjes gingen dus mee naar mijn muziekgroepje om de mening van Elly te vragen, Jildou moest haar mening geven en ook Silvia heeft een blik op beide werkjes geworpen. Voorkeur ging uit naar Fabel/delight.
Okay dus vanaf donderdag ben ik met fabel/delight bezig, brei, brei, brei: op naar de 32 wigjes want gister kwam clue 2 online. Net was ik zover, 32 wigjes van clue 1 af! Ontdek ik me niet een fout…Bij wigje 23 een tour van de fabel te veel!

Uithalen dan maar! Haastige spoed…Maar wel balen… Goed: wat betreft de kleuren en keuze voor het garen ben ik nu wel tevreden. Ik had al bij de groep gekeken hoe clue 2 werd: Leuk!!!! Dus dat komt helemaal goed. Dat is dus zo ontzettend leuk van zo’n KAL (knit along) je ziet de leukste foto’s langs komen, zo grappig: 1 patroon worden bijna 4000 verschillende sjaals!

Afgelopen woensdag was ik met H, A en E naar Hoorn, naar de weversmarkt. Ik was er nog nooit geweest. Wat een prachtige markt! Veel keuze in wol zeg. Echt leuk. Natuurlijk ook even naar Schouten. Daar had ik de wolwitte fabel gehaald, op de markt ben ik geslaagd met grijs (sokken)garen en 1 impulsaankoop: streng sokkengaren bij Lindelicht. We hadden echt een hele gezellige dag! Maar o wat was het slecht weer: harde wind, regen en koud! Jammer hoor. Volgend jaar beter.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Bianca
    Jul 21, 2012 @ 14:42:32

    Wat leuk zo een mystery cal ik heb er ook naar gekeken maar het is in het engels zag ik en dat beheers ik niet zo.
    Maar ik blijf het volgen sucses ermee

    Beantwoorden

  2. hannahsknits
    Jul 22, 2012 @ 16:30:39

    Ach ja, we laten ons niet gek maken door een beetje regen toch. Het was erg leuk woensdag.

    Lastig he, die zoektocht naar het perfecte garen voor deze sjaal. En dan ook nog niet weten hoe hij gaat worden……. Maar het wordt vast heel mooi!

    Beantwoorden

  3. Fenna
    Jul 23, 2012 @ 10:34:29

    Wat spannend allemaal.
    Wat een gepuzzel en een twijfels. Ik vind alle combinatie’s mooi.
    Uiteindelijk zal er een prachtige sjaal gaan groeien.
    Hij maakt alleen maar prachtige patronen!!!
    De weversmarkt staat bij mij op het verlanglijstje, misschien volgend jaar….met zon;-)

    Beantwoorden

  4. reina
    Jul 23, 2012 @ 17:12:01

    Gefeliciteerd dat je het hebt uitgehaald, soms kun je wel een beetje smokkelen, maar dit was echt een balk in ieders oog geweest, het viel echt heel erg op, je zou je er steeds aan geërgerd hebben. Mooi garen.

    Beantwoorden

  5. Trackback: mystery kal III « froukjes weblog
  6. Trackback: mystery kal IV « froukjes weblog

Geef een reactie

